Yazar "Uysal, Ceren" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Üniversite öğrencilerinde sezgisel yeme, yeme farkındalığının besin seçimleri ve bazı antropometik ölçümler ile ilişkisinin incelenmesi(İstanbul Bilgi Üniversitesi, 2021) Uysal, Ceren; Demirel, BirsenÖZET: Bu çalışma sezgisel yeme ve yeme farkındalığının obezite ile ilişkisini farklı antropometrik ölçümler ile birlikte yorumlamak ve bu yeme modellerinin bazı besin seçimleri ile ilişkisini sorgulamak amacı ile yapılmıştır. Çalışma kapsamında sezgisel yeme ve yeme farkındalığı düzeylerine göre bireylerin çeşitli antropometrik ölçümleri kıyaslanmış olup, neden-sonuç ilişkisinin değerlendirilebilmesi için besin seçimlerine ve aldıkları günlük kalori miktarlarına bakılmıştır. Araştırmada, İstanbul Bilgi Üniversitesi öğrencilerine sosyodemografik özellikleri, sezgisel yeme davranışı, yeme farkındalığı düzeyi, 24 saatlik besin tüketim kaydı ve besin seçimlerinin sorgulandığı anket formları doldurtulmuştur. Bireylerin beden kütle indeksi (BKİ) değerleri, bel ve kalça ölçüsü, bel/kalça ve bel/boy oranları hesaplanmıştır. Yeme farkındalığı puanı yüksek olan bireylerde sezgisel yeme puanı da yüksek bulunmuştur (r=0,525; p<0,001). Sezgisel yeme ölçeği ile BKİ grupları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmuştur (p<0,001). Yeme farkındalığı skoru ile BKİ arasında istatiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunamamıştır (p=0,057). Kadınlarda sezgisel yeme ve yeme farkındalığı ölçekleri ile bel çevresi arasında negatif yönlü istatiksel olarak anlamlı ilişki bulunmuştur (p<0,05). Hayatları boyunca diyet yapmaya gerek duymamış kişilerin sezgisel yeme ve yeme farkındalığı puanlarının yüksek olduğu görülmüştür (p<0,05). Süt-yoğurt tüketimi ile sezgisel yeme arasında istatiksel açıdan anlamlı ilişki bulunmuştur (p=0,042). Ancak yeme farkındalığı ölçeği ile hiçbir besinseçimi arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Sezgisel yeme ve yeme farkındalığı modellerinin obezite üzerine etkisi ne neden-sonuç ilişkisinin daha iyi açıklanması için daha fazla araştırmaya ihtiyaç vardır.Öğe Üniversite öğrencilerinde sezgisel yeme, yeme farkındalığının besin seçimleri ve bazı antropometrik ölçümler ile ilişkisinin incelenmesi(İstanbul Bilgi Üniversitesi, 2021) Uysal, Ceren; Demirel, BirsenBu çalışma sezgisel yeme ve yeme farkındalığının obezite ile ilişkisini farklı antropometrik ölçümler ile birlikte yorumlamak ve bu yeme modellerinin bazı besin seçimleri ile ilişkisini sorgulamak amacı ile yapılmıştır. Çalışma kapsamında sezgisel yeme ve yeme farkındalığı düzeylerine göre bireylerin çeşitli antropometrik ölçümleri kıyaslanmış olup, neden-sonuç ilişkisinin değerlendirilebilmesi için besin seçimlerine ve aldıkları günlük kalori miktarlarına bakılmıştır. Araştırmada, İstanbul Bilgi Üniversitesi öğrencilerine sosyo- demografik özellikleri, sezgisel yeme davranışı, yeme farkındalığı düzeyi, 24 saatlik besin tüketim kaydı ve besin seçimlerinin sorgulandığı anket formları doldurtulmuştur. Bireylerin beden kütle indeksi (BKİ) değerleri, bel ve kalça ölçüsü, bel/kalça ve bel/boy oranları hesaplanmıştır. Yeme farkındalığı puanı yüksek olan bireylerde sezgisel yeme puanı da yüksek bulunmuştur (r=0,525; p<0,001). Sezgisel yeme ölçeği ile BKİ grupları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmuştur (p<0,001). Yeme farkındalığı skoru ile BKİ arasında istatiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunamamıştır (p=0,057). Kadınlarda sezgisel yeme ve yeme farkındalığı ölçekleri ile bel çevresi arasında negatif yönlü istatiksel olarak anlamlı ilişki bulunmuştur (p<0,05). Hayatları boyunca diyet yapmaya gerek duymamış kişilerin sezgisel yeme ve yeme farkındalığı puanlarının yüksek olduğu görülmüştür (p<0,05). Süt-yoğurt tüketimi ile sezgisel yeme arasında istatiksel açıdan anlamlı ilişki bulunmuştur (p=0,042). Ancak yeme farkındalığı ölçeği ile hiçbir besinseçimi arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Sezgisel yeme ve yeme farkındalığı modellerinin obezite üzerine etkisi ne neden-sonuç ilişkisinin daha iyi açıklanması için daha fazla araştırmaya ihtiyaç vardır.