Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Hakkında
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Ulutas, Ayca" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Sound as technologies of the self for feminist pedagogy
    (Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2023) Haydari, Nazan; Sesiguer, Onur; Ulutas, Ayca; Irmak, Beguem
    This paper discusses the possibilities of sound and sonic thinking as feminist pedagogical tools for self-reflexivity, reimagining, and communal awareness. The collaborative reflections of the facilitators of and two participants in the Gender and Sound course that took place within the body of Bilimler Koyu - an alternative educational initiative with a focus on transdisciplinary, collaborative, and ecologic learning - theoretically argue that sonic thinking opens space for the questioning of dominant cultural narratives, identities and structures, and for thinking about possible subject positions beyond those which are already established. Therefore sound, as an umbrella term for the auditory, constitutes technologies of the self that might have the ability to reconceptualize the self, agency and resistance.

| İstanbul Bilgi Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Eski Silahtarağa Elektrik Santralı, Eyüpsultan, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Hakkında
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim