Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Hakkında
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Sezgin, Serra" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    LOOT BOX EKONOMİSİ VE DİJİTAL KARABORSALAR: FIFA ÖRNEĞİ
    (Cenk AKSOY, 2022) Sezgin, Serra; Uzunoğlu, Sarphan
    Rastgele ödül mekanizmasına dayanan ganimet kutuları/paketleri (loot box) sistemi bugün pek çok dijital oyunun içerisinde yer almakta ve oyun ekonomisinde oluşan güncel gelir modelleri, oyun içi pazarlama stratejileri, karaborsaların doğuşu ve oyuncu deneyimi gibi çeşitli bağlamlarda yankı bulmaktadır. Bu çalışmada oyun ekonomisinde önemli bir yere sahip olan loot box sistemine ve ortaya çıkan dijital karaborsaların işleyişine FIFA Ultimate Team örneği üzerinden yakından bakmak hedeflenmiştir. Bu doğrultuda yapılan literatür taraması sonucunda farklı yaklaşımlar ve ulusal politikalar serimlenmiş, araştırma kapsamında loot box’a yönelik eleştiriler (1) bağımlılık ve kumar ilişkisi, (2) karaborsalar ve haksız kazanç, (3) psikolojik ve maddi yıkım olarak üç kategoride toplanmıştır. Ardından, FIFA Ultimate Team örneği üzerinden loot box sistemine ve ekonomisine yakından bakarak, ortaya çıkan dijital karaborsalar incelenmiştir. FIFA oyunu ve oyunla ilişkili Futbin.com adresinden erişilebilen web sitesi ile Türkiye’deki FIFA Ultimate Team oyuncularını bir araya getiren farklı Discord sunucuları ve U7buy.com isimli oyun içi ekonomik birimlerin gerçek para aracılığıyla alışverişine aracılık eden web sitesi katılımlı gözlem yoluyla incelenerek oyuncuların ganimet kutuları ekonomisine katılım biçimleri, yaklaşımları ve karaborsa mekanizmalarının işleyişi göz önünde bulundurularak dijital karaborsalar işleyiş biçimlerine göre (1) kurumsallaşmış aktörler üzerinden yürüyen ve Paypal gibi uluslararası ödeme mekanizmalarını kullananlar, (2) kullanıcı toplulukları arasında kolektif ya da bireysel olarak jeton ticareti üzerinden para kazananlar olmak üzere ikiye ayrılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Rüzgâra Karşı Yelken Açanlar: Türkiye’de Müzik Endüstrisinde Platformlaşmayı Çalışmak
    (İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2023-10-09) Sezgin, Serra; Binark, Mutlu; Demir, Erman M.; Özsu, Gökçe
    ÖZET: Bu çalışmada Türkiye’de müzik endüstrisinde platformlaşma olgusunun endüstrinin farklı aktörleri tarafından nasıl kavrandığını, araştırmamızın hikâyesini, sorularımızı, saha hazırlığımızı, saha deneyimimizi, araştırmayı nerede ve kimlerle nasıl paylaştığımızı anlatıyoruz. Bir araştırmaya düşünümsel bakış denemesi olan bu hikâyelendirmenin, yaratıcı endüstrileri ve özellikle müzik endüstrini kültürel ekonomi politik ve kültür politikası kesişiminde tartışmada yeni araştırmalar için zihin açıcı olabileceğini düşünüyoruz. Araştırmacı olarak bu süreçte öğrendiklerimiz bizi de yaratıcı endüstri ve kültür politikaları çalışmaları için yeni sorulara ve olgulara yönlendirdi.

| İstanbul Bilgi Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Eski Silahtarağa Elektrik Santralı, Eyüpsultan, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Hakkında
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim