Yazar "Sezgin, Selime" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 12 / 12
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Consumer complaining behavior in hospitality management(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2022) Tosun, Petek; Sezgin, Selime; Uray, NimetThe purpose of this study is to investigate the impacts of assertiveness, aggressiveness, and perceived risks on consumer complaining behavior (CCB) in the tourism and hospitality sector. This research utilized a quantitative methodology through the implementation of a two-stage study based on surveys. Study 1 examined the impacts of assertiveness, aggressiveness, and perceived risks on CCB in the context of low-quality summer vacation, while Study 2 further investigated the relationships in the research model by replicating the survey within the framework of high-quality summer vacation. The results were then analyzed through factor and regression analyses. Both of the studies demonstrated that assertiveness positively influences CCB directly and also indirectly via the mediating effect of perceived risks. It was found that aggressiveness positively influences CCB when consumers have high service quality expectations but when they have low expectations for service quality, it is insignificant.Öğe Does Incivility Cost? Examining the Effects of Incivility in Service Settings(Springer Int Publishing Ag, 2016) Okan, Mehmet; Bas, A. Banu Elmadag; Sezgin, Selime[Abstract Not Available]Öğe Duygu durumunun tüketici şikâyet davranışına etkisi hakkında bir pilot çalışma(İşletme Araştırmaları Dergisi, 2018) Tosun, Petek; Sezgin, SelimeÖZET: Bu pilot çalışmanın amacı, duygu durumunun tüketici şikâyet davranışı üzerindeki etkisini incelemek ve oluşturulan kavramsal modelin ön testini yapmaktır. Çalışmanın kavramsal modeli, algılanan marka değeri, algılanan risk, duygu durumu ve tüketici etkileşim stilleri olan kendinden emin olma ve agresiflik değişkenlerini içermektedir. 2x2 faktöriyel deneysel serim tasarımıyla ve anket yöntemiyle elde edilen verilerin analizi sonucunda, algılanan risk, agresiflik ve rıza göstermeye direnme değişkenlerinin, tüketici şikayet davranışı üzerinde pozitif yönlü bir etkiye sahip olduğu görülmüştür. Telafi talep edebilme, bilgi ve yardım isteyebilme değişkenlerinin ise tüketici şikayet davranışının üzerinde etkili olmadığı görülmüştür. Algılanan marka değeri yüksek ise, ya da tüketicilerin duygu durumu negatif ise, şikayet etme eğilimi istatistiki olarak artmamaktadır. Örneklem sayısının düşüklüğü (n=118) ve tüketici şikayet davranışı ölçeğinin kategorik olması gibi kısıtlara sahip olan bu pilot çalışma sonucunda, kavramsal modelin ön testi yapılmış, gelecekteki araştırmalarda kullanılabileceği ve duygu durumunun e-posta ile dağıtılan anketlerdeki görsellerle değişimlenebileceği görülmüştür.Öğe Duygu Durumunun Tüketici Şikayet Davranışına Etkisi Hakkında Bir Pilot Çalışma(2018) Tosun, Petek; Uray, Nimet; Sezgin, SelimeBu pilot çalışmanın amacı, duygu durumunun tüketici şikâyet davranışı üzerindekietkisini incelemek ve oluşturulan kavramsal modelin ön testini yapmaktır. Çalışmanınkavramsal modeli, algılanan marka değeri, algılanan risk, duygu durumu ve tüketicietkileşim stilleri olan kendinden emin olma ve agresiflik değişkenlerini içermektedir.2x2 faktöriyel deneysel serim tasarımıyla ve anket yöntemiyle elde edilen verilerinanalizi sonucunda, algılanan risk, agresiflik ve rıza göstermeye direnme değişkenlerinin,tüketici şikayet davranışı üzerinde pozitif yönlü bir etkiye sahip olduğu görülmüştür.Telafi talep edebilme, bilgi ve yardım isteyebilme değişkenlerinin ise tüketici şikayetdavranışının üzerinde etkili olmadığı görülmüştür. Algılanan marka değeri yüksek ise,ya da tüketicilerin duygu durumu negatif ise, şikayet etme eğilimi istatistiki olarakartmamaktadır. Örneklem sayısının düşüklüğü (n=118) ve tüketici şikayet davranışıölçeğinin kategorik olması gibi kısıtlara sahip olan bu pilot çalışma sonucunda,kavramsal modelin ön testi yapılmış, gelecekteki araştırmalarda kullanılabileceği veduygu durumunun e-posta ile dağıtılan anketlerdeki görsellerle değişimlenebileceğigörülmüştür.Öğe Factors affecting the purchase intention of over the counter products in the self care actions of consumers(Emerald Group Publishing Ltd, 2023) Unver, Sevgi Salman; Sezgin, Selime; Uray, NimetPurpose - Within the framework of the theory of planned behavior (TPB), this study aims to investigate which factors affect consumers' purchase intention with regard to over-the-counters (OTCs), focusing on personal factors, including health consciousness and risk aversion, as well as rational factors, consisting of the level of knowledge, price consciousness and involvement in the purchase intentions. Design/methodology/approach - Due to the necessity of finding the most crucial industry-specific indicators, it was decided to carry out two-stage research based on qualitative preliminary research and the main study. The findings obtained from the qualitative studies were integrated with insights gleaned from the literature to finalize the study's conceptualmodel. Themain study was based on a descriptive research design, and data were collected through an online survey. Structural equationmodelingwas themain technique used to test themodel. Findings - Health consciousness, level of knowledge and involvement in consumer purchase intentions affect either attitude or perceived behavioral control. Moreover, attitudes toward OTCs and perceived behavioral control were significant predictors of purchase intentions for OTC drugs. At the same time, subjective norms did not have a significant effect. Practical implications - Knowing what influences consumer purchase intentions contributes to developing more effective marketing strategies and actions. Originality/value - This study took an integrative approach to understanding the effect of personal and rational factorswithin the TPB framework for a changing tendency in consumer behavior of specific product categories.Öğe FİNANSAL HİZMETLERDE KURUMSAL MARKA İMAJI VE MARKA GÜVENİNİN BANKACILIK HİZMETİ ALMA NİYETİNE ETKİSİ(2019) Sezgin, Selime; Tosun, Petek; Börekçi, ElifBu çalışmanın amacı, bireysel bankacılık hizmetlerinde kurumsal marka imajı ve markagüveninin bir bankadan hizmet alma niyeti üzerindeki etkisini incelemektir. Müşterilerinbankaya varlık emanet ettikleri yatırım hesapları ile bankadan varlık ödünç aldıkları ihtiyaç kredisi arasında alınan hizmetin değerlendirilmesi sırasında tüketici hizmete farklı noktalardan baktığından, bankacılık ürünleri arasında karşılaştırma da yapılmıştır. Buçalışmanın kavramsal modeli, Gerekçeli Eylem Teorisi’ne dayandırılmış ve davranışsalniyeti etkileyen değişkenlere marka güveni ve kurumsal marka imajı eklenerek model genişletilmiştir. Kantitatif araştırma yöntemi kapsamında yapılan regresyon analizlerinin sonucunda, kurumsal marka imajı ile marka güveni kavramlarının, tutum değişkeni aracılığıile bankacılık ürünü satın alma niyetini pozitif yönde etkilediği görülmüştür. Kurumsalmarka imajı, bankacılık ürünlerinin ana kategorileri olan bireysel kredi ürünleri, yatırımürünleri, kartlar ve dağıtım kanallarını kullanma niyeti üzerinde önemli etkiye sahiptir.Araştırma sonucunda, Gerekçeli Eylem Teorisi, finansal hizmetler alanında marka güvenive kurumsal marka imajı kavramları ile genişletilerek, finansal hizmetler alanında yapılacak çalışmalar için araştırmacılara bir model önerilmiştir.Öğe Finansal hizmetlerde kurumsal marka imajı ve marka güveninin bankacılık hizmeti alma niyetine etkisi(Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 2019) Sezgin, Selime; Börekçi, ElifÖZET: Bu çalışmanın amacı, bireysel bankacılık hizmetlerinde kurumsal marka imajı ve marka güveninin bir bankadan hizmet alma niyeti üzerindeki etkisini incelemektir. Müşterilerin bankaya varlık emanet ettikleri yatırım hesapları ile bankadan varlık ödünç aldıkları ihtiyaç kredisi arasında alınan hizmetin değerlendirilmesi sırasında tüketici hizmete farklı noktalardan baktığından, bankacılık ürünleri arasında karşılaştırma da yapılmıştır. Bu çalışmanın kavramsal modeli, Gerekçeli Eylem Teorisi’ne dayandırılmış ve davranışsal niyeti etkileyen değişkenlere marka güveni ve kurumsal marka imajı eklenerek model genişletilmiştir. Kantitatif araştırma yöntemi kapsamında yapılan regresyon analizlerinin sonucunda, kurumsal marka imajı ile marka güveni kavramlarının, tutum değişkeni aracılığı ile bankacılık ürünü satın alma niyetini pozitif yönde etkilediği görülmüştür. Kurumsal marka imajı, bankacılık ürünlerinin ana kategorileri olan bireysel kredi ürünleri, yatırım ürünleri, kartlar ve dağıtım kanallarını kullanma niyeti üzerinde önemli etkiye sahiptir. Araştırma sonucunda, Gerekçeli Eylem Teorisi, finansal hizmetler alanında marka güveni ve kurumsal marka imajı kavramları ile genişletilerek, finansal hizmetler alanında yapılacak çalışmalar için araştırmacılara bir model önerilmiştir.Öğe Forecasting US movies box office performances in Turkey using machine learning algorithms(Ios Press, 2020) Cagliyora, Sandy; Oztaysi, Briar; Sezgin, SelimeThe motion picture industry is one of the largest industries worldwide and has significant importance in the global economy. Considering the high stakes and high risks in the industry, forecast models and decision support systems are gaining importance. Several attempts have been made to estimate the theatrical performance of a movie before or at the early stages of its release. Nevertheless, these models are mostly used for predicting domestic performances and the industry still struggles to predict box office performances in overseas markets. In this study, the aim is to design a forecast model using different machine learning algorithms to estimate the theatrical success of US movies in Turkey. From various sources, a dataset of 1559 movies is constructed. Firstly, independent variables are grouped as pre-release, distributor type, and international distribution based on their characteristic. The number of attendances is discretized into three classes. Four popular machine learning algorithms, artificial neural networks, decision tree regression and gradient boosting tree and random forest are employed, and the impact of each group is observed by compared by the performance models. Then the number of target classes is increased into five and eight and results are compared with the previously developed models in the literature.Öğe Meat Substitutes in Sustainability Context: A Content Analysis of Consumer Attitudes(Routledge, 2020) Sezgin, SelimeFood consumption affects the environment because it requires the usage of water, land, and oil resources. In particular, the consumption of red meat is associated with sustainability issues. Replacing meat with plant-based meat substitutes offers a useful way of reducing the burden that meat consumption places on the environment and dealing with issues regarding animal welfare. However, consumer acceptance of such products is low in some countries. The purpose of this paper is to clarify consumer attitudes toward meat substitutes and discuss them from a marketing perspective. The findings of this study, which are based on content analyses of web forums in Turkey, indicate that negative consumer perceptions can be categorized into three main dimensions: unhealthy, unusual, and tasteless. A marketing perceptive is used to discuss the findings.Öğe PAZARLAMA BİLİMİNDE DUYGU VE DUYGU DURUMU KAVRAMLARI İÇİN BAZ ALINMIŞ TEORİLER(2019) Sezgin, Selime; Uray, Nimet; Tosun, PetekGünlük hayatın ve insan benliğinin ayrılmaz birer parçası olan duygular, pazarlama bilimi içerisinde çeşitli bağlamlarda çalışılmıştır. Bu makalenin amacı, duygu ve duygu durumu kavramlarının pazarlama bilimi içerisinde çalışıldığı genel bağlamlar olan bilişsel süreçler, satın alma davranışı, ürün ve hizmet değerlendirmesi ile marka-tüketici ilişkisi kapsamındaki çalışmaları kavramsal şekilde incelemek ve pazarlama biliminde duygulara ilişkin çalışmalarda temel alınmış teorileri ve modelleri özetlemektir. Tüketicilerin bilişsel süreçleri ve davranışlarına etki eden duygu yayılım mekanizmaları olarak, aralarında Bilgi Kaynağı Olarak Duygular Modeli, Duygu Yayılma Modeli, Sezgisel ve Sistematik Bilgi İşleme Modeli ve Uyum Teorisi’nin de yer aldığı on iki adet kuram açıklanmıştır. Pazarlama alanında temel alınan teorileri ilk kez sınıflandıran ve özetleyen bu çalışma ile gelecekteki araştırmaların kavramsal çerçeveleri açısından bir kaynak oluşturmak hedeflenmiştir. Pazarlamada duygu ve duygu durumuna ilişkin çalışmalarda baz alınmış teori ve modellerin açıklandığı ve sınıflandırıldığı bu çalışmada ayrıca pazarlama yöneticileri için uygulama örneklerine de yer verilmiştir. Pazarlamada duygu ve duygu durum araştırmaları son yıllarda giderek artmakta olup, duygusal süreçlerin, bilişsel süreçler ve tüketici davranışı üzerindeki etkisinin daha net anlaşılabilmesi için daha çok sayıda araştırma yapılmasına ihtiyaç duyulmaktadır.Öğe Pazarlama biliminde duygu ve duygu durumu kavramları için baz alınmış teoriler(Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 2019-10) Sezgin, SelimeÖZET: Günlük hayatın ve insan benliğinin ayrılmaz birer parçası olan duygular, pazarlama bilimi içerisinde çeşitli bağlamlarda çalışılmıştır. Bu makalenin amacı, duygu ve duygu durumu kavramlarının pazarlama bilimi içerisinde çalışıldığı genel bağlamlar olan bilişsel süreçler, satın alma davranışı, ürün ve hizmet değerlendirmesi ile marka-tüketici ilişkisi kapsamındaki çalışmaları kavramsal şekilde incelemek ve pazarlama biliminde duygulara ilişkin çalışmalarda temel alınmış teorileri ve modelleri özetlemektir. Tüketicilerin bilişsel süreçleri ve davranışlarına etki eden duygu yayılım mekanizmaları olarak, aralarında Bilgi Kaynağı Olarak Duygular Modeli, Duygu Yayılma Modeli, Sezgisel ve Sistematik Bilgi İşleme Modeli ve Uyum Teorisi’nin de yer aldığı on iki adet kuram açıklanmıştır. Pazarlama alanında temel alınan teorileri ilk kez sınıflandıran ve özetleyen bu çalışm a ile gelecekteki araştırmaların kavramsal çerçeveleri açısından bir kaynak oluşturmak hedeflenmiştir. Pazarlamada duygu ve duygu durumuna ilişkin ça lışmalarda baz alınmış teori ve modellerin açıklandığı ve sınıflandırıldığı bu çalışmada ayrıca pazarlama yöneticileri için uygulama örneklerine de yer verilmiştir. Pazarlamada duygu ve duygu durum araştırmaları son yıllarda giderek artmakta olup, duygusal süreçlerin, bilişsel süreçler ve tüketici davranışı üzerindeki etkisinin daha net anlaşılabilmesi için daha çok sayıda araştırm a yapılmasına ihtiyaç duyulmaktadır.Öğe Voluntary simplicity: a content analysis of consumer comments(Emerald Group Publishing Ltd, 2021) Tosun, Petek; Sezgin, SelimePurpose - The voluntary simplification (VS) movement has stemmed from Western societies and gained momentum in the 1980s, but the trend has failed to become a primary perspective for most consumers. The accompanying concepts of conscious consumption, minimalism and accepting that sometimes less is more are still vivid in the digital era. The purpose of this study is to provide a deep and recent understanding of the consumer comments about minimalism in Turkey and examine their associations with the prominent themes in the VS literature. Design/methodology/approach - Consumer comments posted on online platforms were analyzed by content analysis and word frequency analysis. Findings - Consumer comments were in parallel to the themes in the VS literature and were classified under personal growth, material simplicity, sustainability, proper technology usage and self-sufficiency categories. Personal growth, material simplicity and sustainability were the first three dimensions mentioned. The prominent sub-themes that emerge from data were psychological well-being, inner peace, freedom, meaningful experiences and getting rid of belongings. A word frequency analysis pointed out that life and owning were the evident words in the personal growth category, purchasing things were mostly mentioned in the material simplicity category and plastic litter and excessive consumption were the prominent concerns in the sustainability category. Originality/value - VS required further research in different national contexts. Besides, an analysis of the dimensions of VS was needed. This study contributes by providing recent and rich findings from a developing country, connecting them with the VS themes in the literature and suggesting a conceptual framework enriched by sub-themes that emerged from data.