Yazar "Pamuk, Derya" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Demokratik ve totaliter rejimlerde yürütülen politik pazarlama yöntem benzerlikleri: Çin ve İsveç siyasi rejim incelemeleri(İstanbul Bilgi Üniversitesi, 2021) Pamuk, Derya; Varnalı, KaanÖZET: Politik pazarlama seçim kampanyaları odaklı politik pazarlama, hükümet araçları odaklı politik pazarlama ve uluslararası politik pazarlama olarak üç kategoriye ayrılmaktadır. Her kategori birbirlerine bağlı olmakla birlikte sorumlu oldukları alanlarda farklı çalışmalar yürüterek ortak bir hedefte ülke içerisindeki yönetimi ellerinde tutmak veya yönetimden pay almak için kullanmaktadır. Politik pazarlama aktivitelerini kullanırken oy ve ikna süreçleri hem iç hem de dış siyasetin çerçevesini belirlemektedir. İç siyaset için kullanılan seçim kampanyaları ve paydaşlarla yürütülen aktiviteler, dış siyaset için ülkenin uluslararası imajını ve hem diplomatik hem de ekonomik gücünü yumuşak güç kavramı ile pekiştirmektedir. Dünya sistemindeki ülkelerin kendi içlerinde uyguladıkları politik pazarlama aktiviteleri farklılık gösterse de uluslararası arenada ülkelerin kültürler arası politik pazarlama stratejileri diplomatik sonuçları bakımından benzerlik gösterebilmektedir. Bu bağlamda bu araştırmada, politik sistemler zincirinde farklı iki kutup olarak örneklendirilebilen Çin ve İsveç’in iç siyasetlerine kullanılan politik faaliyetler ve uluslararası arenada yer alan örgütlere katılım süreçleri kendi iç dinamikleri dışında kültürler arası politik pazarlama stratejilerinde ve bu örgütlere kabulleriyle birlikte politik pazarlama tanımının demokratik çerçevede sınırlı kalmayıp küresel doktiriner sistemlerde de kullanılabileceği yönünde bir araştırma gerçekleştirilecektir.