Yazar "Acarer, Tayfun" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 8 / 8
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İstanbul Boğazı’nda deniz trafik düzenlemelerinin kaza oranına etkisinin değerlendirmesi(Nuray ERKAN ÖZDEN, 2021) Kodak, Gizem; Acarer, TayfunDünya’nın en riskli doğal suyollarından biri olan İstanbul Boğazı’nda tarih boyunca pek çok deniz kazası meydana gelmiş, bu kazalardan bazıları ciddi boyutta can kaybı, maddi / çevresel zarar ve dünya çapında endişeye sebep olan çevre felaketleri ile sonuçlanmıştır. Günümüzde İstanbul Boğazı’ndan geçiş yapan gemilerin önemli bir bölümünün tehlikeli yük taşıyan tankerler olması, geçiş yapan gemi boyutlarının giderek büyümesi ve taşınan tehlikeli yük miktarının artması, meydana gelebilecek kazaların boyutlarını daha dramatik hale getirmektedir. Yakın tarihte meydana gelen kazalar sonrasında, bölgedeki seyir emniyetini arttırmak amacıyla deniz trafiğini düzenleyen birçok uygulama gerçekleştirilmiştir. Bu uygulamaların en kapsamlısı 2003 yılında kurulan ve Boğaz’daki trafiğin emniyetli ve etkin bir şekilde işleyebilmesi için gemilere bilgi, seyir yardımı ve trafik organizasyon hizmetlerini sunan Türk Boğazları Gemi Trafik Hizmetleri (TBGTH) olmuştur. Bu çalışmada, Türkiye kıyılarında en çok deniz kazasının meydana geldiği İstanbul Boğazı’nda 2001 – 2015 yılları arasında gerçekleşen deniz kazaları; geçiş yapan gemi sayısı ile kaza miktarı arasındaki ilişki temelinde ele alınmış ve deniz trafiğine yönelik gerçekleştirilen yasal düzenlemeler ile eş zamanlı olarak incelenmiştir. Böylelikle TBGTH sonrası yapılan düzenlemelerin kaza oranına etkisi ortaya konmuş ve kazalar üzerinde en etkili uygulamaların profili çıkarılmıştır. Elde edilen bulguların, bölgede seyir emniyetini arttıracak yeni tedbirler geliştirilmesi için alt yapı oluşturması hedeflenmiştir.|In the Strait of Istanbul, which is one of the most perilous natural waterways of the World, many marine accidents have occurred throughout the history. Some of these accidents resulted in deaths, financial losses, and environmental disasters. The fact that a significant proportion of the ships passing the Strait are tanker carrying hazardous cargo further increases this danger. Especially the increasing size of the ships, the increase in the cost of the for transported and the transportation of dangerous cargoes, especially oil and derivatives, to a great extent by sea, made the possible consequences of the accidents even more catastrophic. For this reason, many regulatory measures have been taken regarding the Sea Traffic in Istanbul, Çanakkale Straits and Marmara Sea, which have been named as the “Turkish Straits System” in recent years, and these measures have been collected under the Turkish Straits Vessel Traffic Service, which is briefly defined as TBGTH. Within the scope of this study, maritime accidents in the Strait of Istanbul have been examined chronologically in terms of the number of ships passing and maritime traffic regulations. The effects of the applications implemented after 2003, when Istanbul VTS started its operations, on the safety of navigation have been investigated. In this way, it is aimed to demonstrate the effect of the Vessel Traffic Services and related regulations on the improvement in the rate of marine accidents. The numerical determination of the relationship between the number of passing ships and the number of accidents in the Strait can be used as a statistically significant criterion for the realization of new regulations depending on the maritime traffic volume in the coming years.Öğe New Verification Methods for Low-Frequency Susceptibility Testing(IEEE, 2020) Cakir, Soydan; Ferguson, Steve; Sen, Osman; Acarer, TayfunThe MIL-STD-461 CS101 test is one of the essential low-frequency conducted susceptibility tests for military and aerospace equipment. The CS101 test firstly requires a calibration process performed using a 0.5 Omega resistor to verify functionality of the test equipment and to establish a maximum drive power. The test stage follows the calibration using the verified test equipment. Observation is required during the CS101 calibration and test stages to detect the sinusoidal quality of the injected signal into the EUT. The standard supports the use of a frequency domain measurement receiver which limits verification of the sinusoidal waveform characteristics. This issue arises for AC-powered devices even if an oscilloscope is used instead of the frequency domain measurement receiver. As a solution, in this research, we evaluated using quick 2nd and 3rd harmonic measurements of each test frequency during the calibration and test stages. If the 2nd d and 3rd harmonic levels are high for the test frequency of interest, this will reveal distortion of the injected CS101 test signal. In addition to the injected signal quality verification, we also evaluated an effective just-before-test verification for CS101 testing to detect issues with the test setup and employed AC power frequency filter solutions and to examine the influence of power frequency feedback to the amplifier before a test.Öğe Opportunities and Problems Offered to Software Companies by the Pandemic Process(ISRES Organizasyon Turizm Eğitim Danışmanlık Ltd. Şti., 2021) Acarer, TayfunThe pandemic process is an event that we have never encountered in our lives, and it still continues as a reality that we do not know exactly when it will end. In fact, this problem experienced by individuals is also valid for all businesses. The pandemic continues to affect all sectors. Software is also one of the sectors affected by the pandemic. Although this influence has positive aspects, it also has serious negative aspects. Especially in this process, online working, information security, video conferencing systems, online education etc. While many new job opportunities have been provided for the software industry with many applications, a very significant need for experienced and qualified software developers has emerged. Especially the need for experienced software developers who can work independently and develop software has reached its peak in this process. These developments are seen in many countries in the world as well as in Turkey. Currently, the positive and negative effects of the pandemic on the software industry are felt much more aggressively in developed countries. As a result of this, there have been very serious transfers of experienced software developers to developed countries, especially in recent years.Öğe The Turkish model for improving IMO survey results and reducing ship accidents(Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, 2019-09-13) Acarer, TayfunABSTRACT: The purpose of the IMO is to reduce the number of ship accidents, which have both economic and human costs. IMO regulations define what is required for voyages to be safe. The primary mechanism for checking compliance are surveys which are performed by member states. These checks are both technical and human-related aspects of the ship. The former includes the features of the ship and the equipment on board. The latter is regarding competencies of the personnel. There are significant discrepancies in the effectiveness of surveys in different regions. Over recent years Turkish ships have transitioned from performing poorly in surveys to performing well. We argue this is the result of a series of legislative decisions. We identify which legislative decisions these are and present them as a repeatable recipe. Countries facing similar difficulties can follow this example with the aim of improving IMO compliance; which in turn means economic benefits, fewer accidents and fewer lives lost.Öğe THE TURKISH MODEL FOR IMPROVING IMO SURVEY RESULTS AND REDUCING SHIP ACCIDENTS(2019) Acarer, TayfunThe purpose of the IMO is to reduce the number of ship accidents, whichhave both economic and human costs. IMO regulations define what is requiredfor voyages to be safe. The primary mechanism for checking compliance aresurveys which are performed by member states. These checks are both technicaland human-related aspects of the ship. The former includes the features of theship and the equipment on board. The latter is regarding competencies of thepersonnel. There are significant discrepancies in the effectiveness of surveys indifferent regions. Over recent years Turkish ships have transitioned fromperforming poorly in surveys to performing well. We argue this is the result of aseries of legislative decisions. We identify which legislative decisions these areand present them as a repeatable recipe. Countries facing similar difficulties canfollow this example with the aim of improving IMO compliance; which in turnmeans economic benefits, fewer accidents and fewer lives lost.Öğe ÜLKE GÜVENLİĞİMİZDE ALINABİLECEK MAKRO SİBER GÜVENLİK ÖNLEMLERİ(Şeref SAĞIROĞLU, 2020) Acarer, TayfunGünümüzde siber güvenlik olgusu bütün ülkelerin en öncelikli ve kritik güvenlik konularından birisi haline gelmiştir. Özellikle Covid19 salgını sürecinde ve sonrasında toplumlar iş ve işlemlerini her zamankinden daha fazla sanal ortamda gerçekleştireceklerdir. Bunun sonucu ortaya çıkan yeni ihtiyaçlar şebekelerin geleneksel yapılarını ve kapasitelerini önemli ölçüde değiştirecektir. İnternet kullanımının artması, siber güvenlik konusunu bundan sonraki süreçte geçmişe göre çok daha önemli hale getirecektir. Çünkü önümüzdeki süreçte bu tür saldırıların hem adedi, hem de verdiği zararların boyutu giderek artacak ve yaşantımızın ayrılmaz bir parçası haline gelecektir. Bu nedenle ülkelerin siber güvenlik konusundaki politika ve stratejileri yeniden gözden geçirmeleri ve bu konuda alabilecekleri önlemleri acilen uygulamaya koymaları zorunlu olmuştur. Bugün Siber uzayda savaş tüm hızıyla devam etmekte ve dünya ülkeleri halen uluslararası alanda hukuki bir çerçeve içinde anlaşmaya varamamaktadırlar. Bu çalışmada Anayurt Güvenliği konusunda ülkelerin politika ve stratejilerini belirlerken göz önünde bulundurması gereken makro düzeydeki siber güvenlik önlemleri ele alınmış ve bu konuda çözüm önerileri ve uygulama örnekleri ortaya konulmuştur.Öğe VHF Kısa Mesafe Deniz Haberleşmesinin Data İletişimine Dönüşmesinin Deniz İşletmelerinin Gemi Yönetimleri İçin Temin Edeceği Olanaklar(Kocaeli Üniversitesi, 2023) Acarer, TayfunGemilerin birbirleri ve kara ile iletişiminde günümüzde birçok farklı haberleşme sistemi bulunmasına karşılık, bunlar içinde en yoğun kullanılanı “Kısa mesafe telsiz sistemi” olarak adlandırılan VHF Deniz haberleşme sistemidir. Bu sistem gerek gemilerde GMDSS (Global Maritime Distress And Safety System - Küresel Denizde Tehlike ve Emniyet Sistemi) gereği zorunlu olarak bulundurulduğu, gerekse de tonajına bakılmaksızın tüm deniz araçlarında kullanıldığı için diğer telsiz sistemlerine oranla en yoğun kullanılan sistem olarak tanımlanmaktadır. Yine VHF cihazlarının kullanım kolaylıkları ve bu sistemin diğer bir teçhizatı olan El VHF’leri (Portable VHF) boyutlarının neredeyse el telefonları kadar olması, bu sistemin kullanım yoğunluğunu artıran diğer bir unsurdur. Ayrıca özellikle Portable VHF cihazlarının, GMDSS kuralları gereği en önemli tehlike türlerinden biri olan “Gemi Terk” (Abondining Ship) durumu halinde Can Filikalarında ve Can Sallarında bulundurulması zorunlu telsiz cihazlarından biri olması, VHF sistemlerinin kullanımını artıran diğer önemli bir etken olarak kabul edilmektedir. VHF Deniz haberleşme sistemleri günümüze kadar genelde telsiz telefon haberleşmesi olarak kullanılmıştır. Bu kanallardan sadece 70. Kanal DSC olarak (Digital Selective Calling - Sayısal Seçmeli Çağrı) data iletişimi şeklinde kullanılmakta olup, bu kanal tehlike, emniyet ve rutin aramalarda otomatik çağrılar amacıyla kullanılmaktadır. VHF kanalları ile ilgili son yapılan düzenlemelerde ise, neredeyse tamamı gemi kara arasındaki telsiz telefon haberleşmesi amacıyla kullanılan mevcut kanalların büyük bir kısmının data iletişimi için tahsis edilmesi hedeflenmektedir. Bu konuda ülkelerden alınan karar doğrultusunda çalışma yapmaları beklenmekte ve bu çalışma sonuçlarının Uluslararası Haberleşme Birliği (International Telecommunication Union) ve Uluslararası Denizcilik Örgütü (International Maritime Organization) ile paylaşılması istenmektedir. Bu şekilde günümüzde giderek artan data haberleşmesine uygun olarak kısa mesafe deniz haberleşmesinde de gerekli düzenlemelerin yapılmasına olanak sağlanabilecektir.Öğe Yeni Nesil Mobil İletişim Sistemlerinin Gemi Kara Arasındaki Deniz Haberleşmesinde Kullanım Olanağı(2023) Acarer, TayfunDeniz araçlarının bir birleri ve karadaki ilgili kuruluşlar ile kolay, güvenilir ve her zaman iletişim temin etmesi deniz seyrü seferi için son derece önemlidir. Bu arada deniz araçlarında bulunan gemi adamlarının özel görüşmelerinin de sağlıklı şekilde yapılması, yine deniz aracının sevk ve idaresi açısından büyük önem taşımaktadır. Son yıllarda haberleşme teknolojilerinde ve bilişim sektöründe temin edilen olumlu gelişmeler, bu konuda pek çok alternatif haberleşme şeklini gemi yönetimlerinin ve gemi adamlarının kullanımına sunmuştur. Yeni nesil mobil iletişim teknolojileri olarak da tanımlanan söz konusu haberleşme sistemlerinin teknik yapısı, gemilerdeki zorunlu haberleşme sistemleri gibi kablosuz teknolojilere dayanmaktadır. Nesiller olarak da tanımlanan bu sistemler halen güncel yaşantımızda bireysel ve kurumsal olarak pek çok iletişim kolaylığı temin etmektedir. Bu sistemlerin gemilerdeki zorunlu telsiz sistemlerine ilave olarak, gemi kara arasındaki haberleşmede hangi koşullarda kullanılacağının bilinmesi gemi yönetimleri ve gemi adamları için önemli bir haberleşme aracı olacaktır. Bu nedenle başta beşinci nesil mobil iletişim teknolojileri olmak üzere söz konusu yeni mobil iletişim sistemlerinin imkan ve kabiliyetlerinin bilinmesi, bu sistemlerin gemilerde farklı amaçlarda ve etkin olarak kullanımı açısından büyük önem taşımaktadır.