MBA

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 3 / 3
  • Öğe
    Poductivity management in an academic library: performance measurement at Bilgi Library
    (İstanbul Bilgi Üniversitesi, 2005) Orancı, Vildan; Albayrakoğlu, Murat
    This project is about how productivity management is done in academic libraries and applications of performance measurement at Istanbul Bilgi University Library. The definitions of productivity and performance measurement in service organizations are given in the first chapter. Then the definition, the mission and the goals of academic libraries are defined in second chapter. Also it was given information about Bilgi University library covering the collection, staff, the divisions and user profile. The third chapter covers the techniques of performance measurement. The aim of measurement, the methods of the measurement and the performance indicators are also mentioned in this chapter. The importance of performance indicators is also emphasized. Lastly, survey methods which are the one of the most important tools of performance measurement are discussed. In the next chapter, performance measurement of Bilgi library starts. First, the definition of performance indicators are given then it is explained how to be calculated through statistical data of Bilgi University library. The last chapter is consist of the explaining the results of the questionnaire for this project.
  • Öğe
    İş kurma hakkında bilgi sahibi olmanın ve iş stresinin girişimcilik isteğine etkileri
    (İşletme Araştırmaları Dergisi, 2016) Çiçekli, Elif
    Özet: Bireylerin girişimcilikle ilgili bilgi sahibi olmalarının ve mevcut işlerinde yaşadıkları iş stresinin onların girişimci olmalarında veya girişimci olma niyetlerinde etkili olduğu biliniyor. Ancak, iş kurma hakkında bilgi sahibi olmanın ve iş stresinin girişimcilik isteğine olan etkilerini inceleyen bir çalışmaya rastlanılmamıştır. Bu çalışmanın ilk amacı, iş kurma hakkında bilgi sahibi olmanın ve iş stresinin girişimcilik isteğine, yani kendi işini kurmayı istemeye olan etkilerini incelemektir. Çalışmanın ikinci amacı, iş kurma hakkında bilgi sahibi olma ve girişimcilik isteği arasındaki ilişkide iş stresinin düzenleyici değişken rolü oynayıp oynamadığını araştırmaktır. Bu amaçlar doğrultusunda, anket çalışmasıyla 472 beyaz-yakalı çalışandan toplanan verilerin hiyerarşik çoklu regresyon analiz sonuçlarına göre, iş kurma hakkında bilgi sahibi olmanın da, iş stresinin de girişimcilik isteği üzerinde pozitif ve anlamlı etkileri olduğu görülmüştür. Ayrıca, iş stresi, iş kurma hakkında bilgi sahibi olma ve girişimcilik isteği arasındaki ilişki üzerinde negatif yönde düzenleyici değişken rolü oynamaktadır.
  • Öğe
    The value of curation in the community management approaches of creative platforms
    (İstanbul Bilgi Üniversitesi, 2019) Güngör, Burçin Çakmak; Dervişoğlu Okandan, Gökçe
    Dünya ekonomisinde son yıllarda, toplumsal ve teknoloji alanlarında yaşanan değişimler yaratıcı endüstrileri de etkilemektedir. Yirminci yüzyılda faaliyet gösteren yaratıcı kurumlar için ‘yaratıcı sermaye’ neyse, post modern kapitalizm çağında ‘paylaşım ekonomisi ve işbirlikçi modeller’ de günümüzde benzer bir öneme sahiptir. Artan işbirlikçi çalışma trendine cevap verebilmek adına özellikle 2000’li yıllardan sonra yaratıcı platformların sayısında global olarak bir artış olduğu gözlemlenmektedir. Yaratıcı endüstriler içerisinde bu ihtiyaca günümüzde cevap veren, yaratıcı platformların bir alt kategorisi olan co-working space’ler freelance çalışanların, butik firmaların, bağımsız sanatçı ve girişimcilere genellikle üyelik modeli üzerinden hizmet vermektedir. Söz konusu platformların üyeleriyle arasında bağını kuvvetlendirmek için günümüzde topluluk yönetiminden daha fazlasına ihtiyaç olduğu söylenebilir. Birbiriyle ve platformla etkileşim içerisinde olan, sürekli üreten bir topluluğu tek çatı altında toplamak yaratıcı platformlar için üyelerine verdikleri hizmetin ötesinde yönetimsel bir çaba gerektirmektedir. Topluluk yönetimi konusunun platformların yönetimsel yaklaşımlarında yeni bir ajanda olmaya başladığı gözlemlenmiştir. Bu noktada topluluk yaratımında yeni bir kavram ortaya çıkmaktadır: ‘topluluk/komünite kürasyonu’ Tez çalışmasının ilk bölümünde yaratıcı platformların tarihsel gelişimi, ‘creative cluster, cluster hub ve co-working’ konseptlerine, daha sonra İstanbul ölçeğinde yaratıcı platformların güncel durumuna yer verilecektir. Sonrasında ise yaratıcı platformlarda topluluk yaratımının belirleyici özellikleri, komünite yaratımının kavramsal çerçevesi ve yaratıcı platformlar üzerinde yarattığı katma değer incelenecektir. Üçüncü bölümde ise İstanbul’da yer alan yaratıcı platformlar haritası referans alınarak bir araştırma ele alınacaktır. Haritada tanımlanan coworking space’ ler araştırma evreni olarak belirlenmiştir. Araştırma kapsamında 12 adet platform yöneticisiyle online anket çalışması yapılmış ve bu platformların 3 tanesiyle yapılan derinlemesine görüşme sonuçlarına yer verilecektir. Araştırma kapsamında oluşturulan sorular şu teorik alt yapılara göre oluşturulmuştur: yaratıcı platformların kuruluş aşamasında dikkat edilmesi gereken adımlar ve amaçlar (British Council, 2016); (Block, 2018), Charles Vogl’un topluluk oluşturmada gereken 7 temel prensibi (Vogl, 2016), çeşitli akademisyenler tarafından tartışılan toplulukların temel özellikleri ve topluluk yönetiminde ihtiyaç duyulan ilkeler (Bjãrås et al., 1991), (Mikkonen et al., 2011), (Holt & Thompson, 2004), ve Atılım Şahin’in yaratıcı platformlarda topluluk kürasyonunun gerekliliği önermesi. (Şahin, 2017) Gerçekleştirilen amprik çalışmayla yaratıcı platform yönetiminde yeni bir alan olarak gözlemlenen kürasyon yaklaşımının platformlardaki varlığı ve etkileri anlaşılmaya çalışılmıştır. Araştırmayla birlikte yaratıcı platformların içerik mi yoksa topluluk kürasyonu yaptıkları yönlendirilen sorularla tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu doğrultuda ‘yaratıcı platformların insana dayalı mı (topluluk yönetimi odaklı), yoksa kurumsal gelişime dayalı (iş modeli ve içerik odaklı) mı çıktı ürettiği’ sorusunun cevabını bulmaya çalışmaktadır. Sonuç bölümünde her 2 alanda da hizmet veren yaratıcı platformların komünite kürasyonu ile ilişkisi analiz edilmiştir. Çalışmanın ana odağı platformların yönetimsel yaklaşımı olması nedeniyle platform üyelerinin topluluk yönetimi konusundaki görüş ve talepleri araştırma kapsamı dışında tutulmuştur.