Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Hakkında
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Uzunboy, Burcu Nur" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sosyal medyada yürütülen kurumsal sosyal sorumluluk projelerine yönelik algı ve kullanıcı etkileşimi üzerine bir inceleme: Instagram örneği
    (İstanbul Bilgi Üniversitesi, 2020) Uzunboy, Burcu Nur; Görgülü, Vehbi
    ÖZET: İletişimin farklı boyutlar kazandığı günümüzde kurumlar, ürün/hizmet bazında rekabetin yanı sıra devamlılıklarını sağlayabilecek marka değeri, marka imajı, marka sadakati, itibar gibi konularda da yarışmaktadırlar. Bu yarışta rekabet avantajı ve farklılaşma sağlayacak en önemli argümanlardan biri kurumsal sosyal sorumluluktur. Diğer taraftan tüketimin arttığı, dünyanın kaynaklarının tükendiği son yıllarda çeşitli alanlarda sorumluluk almak kurumlar için de kaçınılmaz olmuştur. Kurumların toplum yararını gözetmesi ve toplumdan aldığını iade etmesi olarak tanımlanabilecek kurumsal sosyal sorumluluk kavramı, işletmelerin faaliyet gösterdikleri sektörde farklılaşması ve hedef kitleye ulaşması açısından önem taşımaktadır. Bu stratejilerin ve kurgulanan projelerin iletişimi en az içeriği kadar önemlidir. Yapılan iletişimde etik algısına dikkat edilmesi, mecra seçimi, frekans yoğunluğu, mesajları, kurumun politikalarıyla örtüşmesi gibi birçok kriter, kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin başarısını belirlemektedir. Bu nedenle de bu çalışmalar, çoğunlukla bir iletişim stratejisi doğrultusunda hedef kitlelerine ulaştırılmaktadır. Bu kapsamda mecra olarak son yıllarda sosyal medya aktif olarak kullanılmaya ve tercih edilmeye başlanmıştır. Çünkü sosyal medyada mesajların ulaşma hızı, geleneksel medyanın çok üstünde olmakla birlikte, ek olarak etkileşim olanağı sağlamaktadır. Kurumların bu anlamda en sık kullandığı mecralardan biri Instagram’dır. 1 milyar kullanıcısı ile beğeni, yorum, paylaşım, repost, etiketleme, canlı yayın, hikâye paylaşımı gibi etkileşim olanaklarını hem kurum hem tüketici hizmetine sunmakta hem de paylaşılan konuya olan ilgiyi ve kullanıcı etkileşimini ölçmek mümkün olmaktadır. Mevcut çalışma kapsamında sosyal medya kullanıcılarının dijital mecralarda yürütülen kurumsal faaliyetlere yönelik sosyal sorumluluk algısı ve Instagram kullanıcılarının içerik tüketimi, katkı sağlama ve içerik oluşturma aktivitelerini içeren kullanıcı etkileşimleri arasındaki ilişki PRESOR ve COBRA ölçekleri ile Instagram örneği üzerinden incelenecektir.

| İstanbul Bilgi Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Eski Silahtarağa Elektrik Santralı, Eyüpsultan, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Hakkında
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim