Yazar "Uzun, Cengiz" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Elektronik ağızdan ağıza iletişim mesaj özelliklerinin satın alma niyeti üzerindeki etkisi: kaynağın kredibilitesi, ürün türü ve ürün ilgilenim seviyesinin moderatör rolü(İstanbul Bilgi Üniversitesi, 2021) Uzun, Cengiz; Gegez, Emine EserÖZET: Çevrim içi geçirilen sürelerin artışı ile birlikte geçmişte ağızdan ağıza iletişim ile aktarılan kullanıcı deneyimleri günümüzde elektronik ağızdan ağıza iletişim mesajları ile kendisine yayılma alanı bulmaktadır. Çağın imkanları günümüz tüketicisine istenilen her türlü bilgiye çevrim içi ulaşabilme fırsatı sunmaktadır. Bir ürün veya hizmetle ilgili deneyimleri diğer çevrim içi topluluklarla paylaşmak, bir ürün veya hizmetle ilgili diğer kullanıcıların çevrim içi değerlendirmelerini araştırmak günümüz tüketicilerin gündelik ihtiyaçlarından olagelmiştir. Bu bağlamda, elektronik ağızdan ağıza iletişim mesajlarının tüketici kararları üzerindeki etkisi hem akademinin hem de pazarlama profesyonellerinin ilgisini çekmektedir. Mesaj özelliklerinin çeşitliliği nedeniyle bu etkiyi anlamlandırabilmek çok daha karmaşık bir hal almıştır. Bu çalışmada elektronik ağızdan ağıza iletişim fenomeni ile birlikte tüketici satın alma davranışları literatürü incelenmiş ve mesaj özelliklerinin tüketici satın alma niyeti üzerindeki etkisi deneysel bir çalışma ile açıklanmaya çalışılmıştır. Araştırmanın tasarımında farklı mesaj özellikleri ve ürün cinslerine göre senaryolar yazılmış ve bunlar manipüle edilmiştir. Çalışmada elde edilen bulguların analizi için SPSS istatistik paket programı kullanılmıştır. Analizden elde edilen veriler eşliğinde mesajın tonunun satın alma niyeti üzerinde olumlu yönde bir etkisi olduğu ve kaynağın kredibilitesinin, ürün cinsinin ve ürün ilgilenim seviyesinin bu ilişkide moderatör değişken rolü oynadığı gözlemlenmiştir. Gerçekleştirilen çalışma, mesajın özellikleri ve ürün cinsi arasındaki 16 farklı etkileşimi göstermesi nedeniyle araştırma sonuçlarının literatüre, pazarlama profesyonellerine ve e-ticaret platform yöneticilerine fayda sağlayacağı düşünülmektedir.