Yazar "Ulu, Efe Kaan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Food & Beverage Expectations of Potential Tourists Based on Differences Between Generations(2021) Polat, Semra Aktaş; Ulu, Efe KaanThis study aimed to understand the expectations of potential tourists, belonging to different generations, towards foods and beverages. It is important to be able to determine the points related to the food experiences and expectations of tourists to contribute to the literature. For the study, a convenience sampling method was applied, and for data collection, an online questionnaire method was used. Analyses were carried out with 341 questionnaires and CHAID (Chi-Square Automatic Interaction Detector) analysis was applied. A questionnaire contained sixteen items were asked of the participants regarding their food and beverage expectations. After the analysis, it was observed that the expectations for only four of the sixteen items differed between generations. Gender and income were other demographic variables that caused differences in expectations. Baby Boomer and Generation X tourists were found to give more importance to food variety, nutrition and organicity compared to Generation Y and Z tourists. The Baby Boomer and X generations were also more eager to taste local foods than the Y and Z generations.Öğe Türkiye’de Paylaşım Ekonomisi İş Modellerini Kullananların Memnuniyeti Üzerine Bir İnceleme: Airbnb Örneği(Yaşar Üniversitesi, 2024) Ulu, Elif Özgün Özdirek; Ekizler, Hüseyin; Ulu, Efe KaanBu araştırmada, konaklama sektörü oyuncusu Airbnb örneğiyle, Türk kullanıcıların paylaşım ekonomisi kullanımlarındaki memnuniyetini ölçmek ve analiz etmek amaçlanmıştır. Memnuniyet ve yeniden kullanma isteği oluşumunda tüketiciler tarafından önemli bulunan olumlu ve olumsuz noktalardan yola çıkarak, paylaşım ekonomisi uygulamaları için, geliştirmeleri gereken iş modelleri ve iletişim yolları alanlarında çıktı sağlamayı amaçlamaktadır. Araştırmanın sonuçlarına göre memnuniyeti istatistiksel olarak en açıklayıcı kavram güvenilirlik olarak saptanmıştır. Güvenilirliği sırasıyla fiyat ve hizmet kalitesi takip etmektedir. Modaya uyma, topluluğa ait olma ve çevresel etki boyutlarının memnuniyet üzerinde anlamlı etkilerinin olmadığı tespit edilmiştir.