Yazar "Tosun, Petek" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 9 / 9
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Consumer comments about meat anti-consumption(Emerald Group Publishing Ltd, 2018) Tosun, Petek; Gurce, Merve YanarPurpose Controversies about meat consumption mainly stem from health and environmental concerns, and as a result a substantial number of consumers avoid consuming meat. Meat anti-consumption is a central topic in nutrition, and a relevant issue for consumer studies. The purpose of this paper is to understand why and how consumers avoid meat consumption. Design/methodology/approach A content analysis of web forums was conducted. Findings Meat avoiders think that meat is unhealthy and expensive. Other reasons for meat anti-consumption include concerns associated with lifestyle and sustainability, but the prevalence of these factors is considerably lower than health and economic concerns. Research limitations/implications Attitudes toward all kinds of meat were evaluated in the forum data. Further studies can be conducted on separate preferences for red or white meat. Since these data were collected from web forums in Turkey, research can also be extended to other countries. Practical implications Regarding health and sustainability concerns, consumer trust in producers and consumer consciousness about the environment may be improved by social marketing. To address lifestyle concerns, marketers can provide meatless offerings in convenient servings. Originality/value This study provides a coherent four-dimensional conceptual framework about the motives for meat anti-consumption, focusing on sustainability, personal health, economic concerns and lifestyle.Öğe Consumer complaining behavior in hospitality management(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2022) Tosun, Petek; Sezgin, Selime; Uray, NimetThe purpose of this study is to investigate the impacts of assertiveness, aggressiveness, and perceived risks on consumer complaining behavior (CCB) in the tourism and hospitality sector. This research utilized a quantitative methodology through the implementation of a two-stage study based on surveys. Study 1 examined the impacts of assertiveness, aggressiveness, and perceived risks on CCB in the context of low-quality summer vacation, while Study 2 further investigated the relationships in the research model by replicating the survey within the framework of high-quality summer vacation. The results were then analyzed through factor and regression analyses. Both of the studies demonstrated that assertiveness positively influences CCB directly and also indirectly via the mediating effect of perceived risks. It was found that aggressiveness positively influences CCB when consumers have high service quality expectations but when they have low expectations for service quality, it is insignificant.Öğe Duygu durumunun tüketici şikâyet davranışına etkisi hakkında bir pilot çalışma(İşletme Araştırmaları Dergisi, 2018) Tosun, Petek; Sezgin, SelimeÖZET: Bu pilot çalışmanın amacı, duygu durumunun tüketici şikâyet davranışı üzerindeki etkisini incelemek ve oluşturulan kavramsal modelin ön testini yapmaktır. Çalışmanın kavramsal modeli, algılanan marka değeri, algılanan risk, duygu durumu ve tüketici etkileşim stilleri olan kendinden emin olma ve agresiflik değişkenlerini içermektedir. 2x2 faktöriyel deneysel serim tasarımıyla ve anket yöntemiyle elde edilen verilerin analizi sonucunda, algılanan risk, agresiflik ve rıza göstermeye direnme değişkenlerinin, tüketici şikayet davranışı üzerinde pozitif yönlü bir etkiye sahip olduğu görülmüştür. Telafi talep edebilme, bilgi ve yardım isteyebilme değişkenlerinin ise tüketici şikayet davranışının üzerinde etkili olmadığı görülmüştür. Algılanan marka değeri yüksek ise, ya da tüketicilerin duygu durumu negatif ise, şikayet etme eğilimi istatistiki olarak artmamaktadır. Örneklem sayısının düşüklüğü (n=118) ve tüketici şikayet davranışı ölçeğinin kategorik olması gibi kısıtlara sahip olan bu pilot çalışma sonucunda, kavramsal modelin ön testi yapılmış, gelecekteki araştırmalarda kullanılabileceği ve duygu durumunun e-posta ile dağıtılan anketlerdeki görsellerle değişimlenebileceği görülmüştür.Öğe Duygu Durumunun Tüketici Şikayet Davranışına Etkisi Hakkında Bir Pilot Çalışma(2018) Tosun, Petek; Uray, Nimet; Sezgin, SelimeBu pilot çalışmanın amacı, duygu durumunun tüketici şikâyet davranışı üzerindekietkisini incelemek ve oluşturulan kavramsal modelin ön testini yapmaktır. Çalışmanınkavramsal modeli, algılanan marka değeri, algılanan risk, duygu durumu ve tüketicietkileşim stilleri olan kendinden emin olma ve agresiflik değişkenlerini içermektedir.2x2 faktöriyel deneysel serim tasarımıyla ve anket yöntemiyle elde edilen verilerinanalizi sonucunda, algılanan risk, agresiflik ve rıza göstermeye direnme değişkenlerinin,tüketici şikayet davranışı üzerinde pozitif yönlü bir etkiye sahip olduğu görülmüştür.Telafi talep edebilme, bilgi ve yardım isteyebilme değişkenlerinin ise tüketici şikayetdavranışının üzerinde etkili olmadığı görülmüştür. Algılanan marka değeri yüksek ise,ya da tüketicilerin duygu durumu negatif ise, şikayet etme eğilimi istatistiki olarakartmamaktadır. Örneklem sayısının düşüklüğü (n=118) ve tüketici şikayet davranışıölçeğinin kategorik olması gibi kısıtlara sahip olan bu pilot çalışma sonucunda,kavramsal modelin ön testi yapılmış, gelecekteki araştırmalarda kullanılabileceği veduygu durumunun e-posta ile dağıtılan anketlerdeki görsellerle değişimlenebileceğigörülmüştür.Öğe FİNANSAL HİZMETLERDE KURUMSAL MARKA İMAJI VE MARKA GÜVENİNİN BANKACILIK HİZMETİ ALMA NİYETİNE ETKİSİ(2019) Sezgin, Selime; Tosun, Petek; Börekçi, ElifBu çalışmanın amacı, bireysel bankacılık hizmetlerinde kurumsal marka imajı ve markagüveninin bir bankadan hizmet alma niyeti üzerindeki etkisini incelemektir. Müşterilerinbankaya varlık emanet ettikleri yatırım hesapları ile bankadan varlık ödünç aldıkları ihtiyaç kredisi arasında alınan hizmetin değerlendirilmesi sırasında tüketici hizmete farklı noktalardan baktığından, bankacılık ürünleri arasında karşılaştırma da yapılmıştır. Buçalışmanın kavramsal modeli, Gerekçeli Eylem Teorisi’ne dayandırılmış ve davranışsalniyeti etkileyen değişkenlere marka güveni ve kurumsal marka imajı eklenerek model genişletilmiştir. Kantitatif araştırma yöntemi kapsamında yapılan regresyon analizlerinin sonucunda, kurumsal marka imajı ile marka güveni kavramlarının, tutum değişkeni aracılığıile bankacılık ürünü satın alma niyetini pozitif yönde etkilediği görülmüştür. Kurumsalmarka imajı, bankacılık ürünlerinin ana kategorileri olan bireysel kredi ürünleri, yatırımürünleri, kartlar ve dağıtım kanallarını kullanma niyeti üzerinde önemli etkiye sahiptir.Araştırma sonucunda, Gerekçeli Eylem Teorisi, finansal hizmetler alanında marka güvenive kurumsal marka imajı kavramları ile genişletilerek, finansal hizmetler alanında yapılacak çalışmalar için araştırmacılara bir model önerilmiştir.Öğe Kargo Hizmetlerine İlişkin Müşteri Şikayetleri: Bir İçerik Analizi(2017) Tosun, Petek; Gürce, Merve YanarLiteratürde çok sayıda çalışmaya konu olmuş olan tüketici şikayet davranışı, internetin yaygınlaşması ile birlikte yeni bir boyut kazanmıştır. Tüketicilerin firmalar, ürün ve hizmetler ile ilgili yorumlarını elektronik olarak birbiri ile paylaşması anlamına gelen e-WOM sayesinde tüketiciler, diğer tüketicilerin görüşlerine hızla ve kolayca ulaşabilmekte, kendi şikayetlerini de elektronik olarak paylaşabilmektedir. Internet ile birlikte e-ticaretin yaygınlaşması, kargo sektöründeki rekabeti artırmış, tüketici yorumları ile birlikte hizmet kalitesinin önemini de artırmıştır. Bu kapsamda, e-WOM kaynaklarından biri olan www.sikayetvar.com sitesinde kargo hizmeti kategorisindeki şikayetler içerik analizine tabi tutularak şikayet nedenleri incelenmiştir. Analiz için kargo hizmetlerinin seçilmesinin nedeni; farklı kültürler ve farklı sektörlerde, lojistik faaliyetlerin hizmet kalitesinin araştırıldığı çalışmalar bulunurken; kargo hizmetlerine yönelik çalışmaların literatürde nispeten daha az sayıda olmasıdır. Araştırma kapsamında verilerden elde edilen frekans analizleri sonucunda, kargo hizmetlerine ilişkin olarak tüketicilerin en çok şikayet ettiği konular hizmetlerin zamanında söz verildiği gibi gerçekleşmemesi, ürün ve hizmetlerin zamanında müşterilere teslim edilmemesi ve firma çalışanları tarafından iyi hizmet sağlanmaması olarak belirlenmiştirÖğe Kargo hizmetlerine ilişkin müşteri şikayetleri: Bir içerik analizi(İşletme Araştırmaları Dergisi, 2017) Yanar Gürce, Merve; Tosun, PetekÖzet: Literatürde çok sayıda çalışmaya konu olmuş olan tüketici şikayet davranışı, internetin yaygınlaşması ile birlikte yeni bir boyut kazanmıştır. Tüketicilerin firmalar, ürün ve hizmetler ile ilgili yorumlarını elektronik olarak birbiri ile paylaşması anlamına gelen e-WOM sayesinde tüketiciler, diğer tüketicilerin görüşlerine hızla ve kolayca ulaşabilmekte, kendi şikayetlerini de elektronik olarak paylaşabilmektedir. Internet ile birlikte e-ticaretin yaygınlaşması, kargo sektöründeki rekabeti artırmış, tüketici yorumları ile birlikte hizmet kalitesinin önemini de artırmıştır. Bu kapsamda, e-WOM kaynaklarından biri olan www.sikayetvar.com sitesinde kargo hizmeti kategorisindeki şikayetler içerik analizine tabi tutularak şikayet nedenleri incelenmiştir. Analiz için kargo hizmetlerinin seçilmesinin nedeni; farklı kültürler ve farklı sektörlerde, lojistik faaliyetlerin hizmet kalitesinin araştırıldığı çalışmalar bulunurken; kargo hizmetlerine yönelik çalışmaların literatürde nispeten daha az sayıda olmasıdır. Araştırma kapsamında verilerden elde edilen frekans analizleri sonucunda, kargo hizmetlerine ilişkin olarak tüketicilerin en çok şikayet ettiği konular hizmetlerin zamanında söz verildiği gibi gerçekleşmemesi, ürün ve hizmetlerin zamanında müşterilere teslim edilmemesi ve firma çalışanları tarafından iyi hizmet sağlanmaması olarak belirlenmiştirÖğe PAZARLAMA BİLİMİNDE DUYGU VE DUYGU DURUMU KAVRAMLARI İÇİN BAZ ALINMIŞ TEORİLER(2019) Sezgin, Selime; Uray, Nimet; Tosun, PetekGünlük hayatın ve insan benliğinin ayrılmaz birer parçası olan duygular, pazarlama bilimi içerisinde çeşitli bağlamlarda çalışılmıştır. Bu makalenin amacı, duygu ve duygu durumu kavramlarının pazarlama bilimi içerisinde çalışıldığı genel bağlamlar olan bilişsel süreçler, satın alma davranışı, ürün ve hizmet değerlendirmesi ile marka-tüketici ilişkisi kapsamındaki çalışmaları kavramsal şekilde incelemek ve pazarlama biliminde duygulara ilişkin çalışmalarda temel alınmış teorileri ve modelleri özetlemektir. Tüketicilerin bilişsel süreçleri ve davranışlarına etki eden duygu yayılım mekanizmaları olarak, aralarında Bilgi Kaynağı Olarak Duygular Modeli, Duygu Yayılma Modeli, Sezgisel ve Sistematik Bilgi İşleme Modeli ve Uyum Teorisi’nin de yer aldığı on iki adet kuram açıklanmıştır. Pazarlama alanında temel alınan teorileri ilk kez sınıflandıran ve özetleyen bu çalışma ile gelecekteki araştırmaların kavramsal çerçeveleri açısından bir kaynak oluşturmak hedeflenmiştir. Pazarlamada duygu ve duygu durumuna ilişkin çalışmalarda baz alınmış teori ve modellerin açıklandığı ve sınıflandırıldığı bu çalışmada ayrıca pazarlama yöneticileri için uygulama örneklerine de yer verilmiştir. Pazarlamada duygu ve duygu durum araştırmaları son yıllarda giderek artmakta olup, duygusal süreçlerin, bilişsel süreçler ve tüketici davranışı üzerindeki etkisinin daha net anlaşılabilmesi için daha çok sayıda araştırma yapılmasına ihtiyaç duyulmaktadır.Öğe Voluntary simplicity: a content analysis of consumer comments(Emerald Group Publishing Ltd, 2021) Tosun, Petek; Sezgin, SelimePurpose - The voluntary simplification (VS) movement has stemmed from Western societies and gained momentum in the 1980s, but the trend has failed to become a primary perspective for most consumers. The accompanying concepts of conscious consumption, minimalism and accepting that sometimes less is more are still vivid in the digital era. The purpose of this study is to provide a deep and recent understanding of the consumer comments about minimalism in Turkey and examine their associations with the prominent themes in the VS literature. Design/methodology/approach - Consumer comments posted on online platforms were analyzed by content analysis and word frequency analysis. Findings - Consumer comments were in parallel to the themes in the VS literature and were classified under personal growth, material simplicity, sustainability, proper technology usage and self-sufficiency categories. Personal growth, material simplicity and sustainability were the first three dimensions mentioned. The prominent sub-themes that emerge from data were psychological well-being, inner peace, freedom, meaningful experiences and getting rid of belongings. A word frequency analysis pointed out that life and owning were the evident words in the personal growth category, purchasing things were mostly mentioned in the material simplicity category and plastic litter and excessive consumption were the prominent concerns in the sustainability category. Originality/value - VS required further research in different national contexts. Besides, an analysis of the dimensions of VS was needed. This study contributes by providing recent and rich findings from a developing country, connecting them with the VS themes in the literature and suggesting a conceptual framework enriched by sub-themes that emerged from data.