Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Hakkında
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Tosun, Nurhan Babur" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The Match-Up Hypothesis Revisited: A Social Psychological Perspective
    (USC ANNENBERG PRESS, 2017) Levi, Eser; Varnalı, Kaan; Tosun, Nurhan Babur
    Drawing on the social psychology literature, two studies are presented that examine the role of self-esteem and body-esteem in driving the effect of using highly attractive female imagery in ads targeting women. In two 2 x 2 experiments, model physical attractiveness and product category are manipulated. The results indicate that (1) while highly attractive female models perform better in the ads of attractiveness-related products, moderately attractive female models work better in the ads of non-attractiveness-related products and (2) self-esteem and body esteem play a significant role on how female imagery in ads relate to advertising effectiveness. We found rather consistent yet statistically insignificant evidence for the proposition that low self-and body esteem amplifies the reversal effect predicted by the "match-up hypothesis."

| İstanbul Bilgi Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Eski Silahtarağa Elektrik Santralı, Eyüpsultan, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Hakkında
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim