Yazar "Koloğlugil, Dilşad" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe The impact of an education and supervision support group on caregivers working at a Turkish orphanage and its relationship to children's developmental achievements(İstanbul Bilgi Üniversitesi, 2008) Koloğlugil, Dilşad; Çatay, ZeynepBu çalışmanın amacı İstanbul'daki bir çocuk esirgeme kurumunda çalışan bakıcı annelere yönelik eğitim ve süpervizyon destek grubunun etkisini araştırmaktır. Bu destek grubu, kurum ortamında duyarlı ve çocukların ihtiyaçlarına cevap veren bir bakım yaratmak ve bakıcı anneler ile çocuklar arasındaki ilişkinin kalitesini artırmak amacıyla geliştirilmiştir. Bakım ortamında görülen bu gelişmenin, çocukların gelişimsel seviyelerinde yükselmeye ve problem davranışlarında düşüşe yol açacağı varsayılmıştır. Bahçelievler Bebek Evi'nde kalan ve yaşları 15 ila 37 ay arasında değişen 36 çocuk ile 24 bakıcı anne çalışmaya katılmışlardır. Beş ay boyunca süren destek gruplarına katılan 11 anne uygulama grubunu, hiçbir eğitim ve destek almayan 13 anne ise kontrol grubunu oluşturmuştur. Çalışmanın sonuçları yapılan müdahalenin genel olarak başarıyla yürütüldüğünü göstermektedir. Uygulama grubundaki bakıcı annelerin genel ruh sağlıklarında iyileşme ve işle ilgili tükenmişlik hislerinde düşüş olduğu bulunmuştur. Aynı zamanda bu bakıcı annelerin işlerinden duydukları tatmin yükselmiş ve öz-yeterlilikleri artmıştır. Ayrıca çocukların gelişimin her alanında ilerleme gösterdikleri ve davranışsal problemlerinde azalma olduğu bulunmuştur. Son olarak, eğitim ve süpervizyon destek grubuna katılan bakıcı annelerin çocuklarla sözel iletişim kurdukları ve çocuklarla olan ilişkilerinde aynalama ve fiziksel temas davranışları sergiledikleri gözlemlenmiştir. Tüm bu bulgular bakıcı annelere sağlanan eğitim ve süpervizyon desteğinin bakıcı annelerde olumlu değişimlere yol açtığını, daha içten ve çocukların sosyal ihtiyaçlarına cevap veren bir bakım ortamını oluşturabileceğini ve kurumda yetişen çocukların gelişimsel becerilerini ilerlettiğini göstermektedir.