Yazar "Gürdal, Gültekin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 9 / 9
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 2023'e doğru Türkiye'de üniversite kütüphaneleri: Mevcut durum, sorunlar, standartlar ve çözüm önerileri(Yükseköğretim Kurulu, 2014) Çuhadar, Sami; Çanak, Tuba Akbaytürk; Çelik, Sönmez; Çetinkaya, İsmail; Güneş, Güssün; Gürdal, Gültekin; Holt, İlkay; Kaya, Ebru; Kaygusuz, Ayhan[Abstract Not Available]Öğe ANKOS Publisher Application System and Its Impact on the e-Resource Evaluation Process(Routledge Journals, 2013-03) Çuhadar, Sami; Bulut, Burcu; Uğur, Handan; Gürdal, Gültekin; Holt, İlkay; Akbayrak, Emre H.; Çelebi, Mustafa K.The Publisher Application System (PAS) is a Web-based archiving and online evaluation system developed by the Database Evaluation Group (DEG), one of the working groups formed within the Anatolian University Libraries Consortium (ANKOS). The DEG was formed in 2008 to inquire and evaluate e-resources suited to the needs of the consortium; to follow up similar consortial activities worldwide as well as developments in connection with the scientific publishing industry; and to determine, implement, and improve pricing models in accordance with the prevailing economic, legal, and academic system. Development of the PAS was essential to ensure standardization and sustainability towards a more detailed and effective analysis of e-resources qualifying for evaluation by ANKOS. The PAS played an important part not only in establishing and defining the workflow of the DEG, but also in creating an archive of both the e-resources submitted to the consortium and the applicant publishers/agents submitting these resources. This article outlines the process that started with the foundation of the DEG through the formation of the PAS as well as the present setup of the system. It is also hoped that this case study will have a positive contribution to the processes being followed by the persons and the groups engaged in similar activities. (C) 2013 Elsevier Inc. All rights reserved.Öğe ANKOS publisher application system and its impact on the e-resource evaluation process(2013-03) Çuhadar, Sami; Bulut, Burcu; U?ur, Handan; Gürdal, Gültekin; Holt, İlkay; Akbayrak, Emre H.; Çelebi, Mustafa K.The Publisher Application System (PAS) is a Web-based archiving and online evaluation system developed by the Database Evaluation Group (DEG), one of the working groups formed within the Anatolian University Libraries Consortium (ANKOS). The DEG was formed in 2008 to inquire and evaluate e-resources suited to the needs of the consortium; to follow up similar consortial activities worldwide as well as developments in connection with the scientific publishing industry; and to determine, implement, and improve pricing models in accordance with the prevailing economic, legal, and academic system. Development of the PAS was essential to ensure standardization and sustainability towards a more detailed and effective analysis of e-resources qualifying for evaluation by ANKOS. The PAS played an important part not only in establishing and defining the workflow of the DEG, but also in creating an archive of both the e-resources submitted to the consortium and the applicant publishers/agents submitting these resources. This article outlines the process that started with the foundation of the DEG through the formation of the PAS as well as the present setup of the system. It is also hoped that this case study will have a positive contribution to the processes being followed by the persons and the groups engaged in similar activities. © 2013 Elsevier Inc.Öğe Koronavirüs (COVID-19) sürecinde Türkiye'de üniversite kütüphaneleri(Yükseköğretim Kurulu, 2020) Çuhadar, Sami; Çimen, Ertuğrul; Akbaytürk Çanak, Tuğba; Gürdal, GültekinBu çalışmanın amacı Koronavirüs salgını sebebi ile dünyadaki ve ülkemizdeki üniversite kütüphanelerinin süreci nasıl yönettikleri ile ilgili durum tespiti yapmak ve açık bilim ve açık erişim açısından süreç ile ilgili genel bir değerlendirme sunmaktır. Çalışmanın sonuç bölümünde ise salgının hızını kaybetmesi ile birlikte yaşanacak normalleşme sürecine geçiş süreci ile ilgili öneriler getirilmesi amaçlanmıştır. COVID-19 salgının etkisini en yüksek oranda gösterdiği alanlardan biri de eğitim olmuştur. Tüm dünya ülkeleri salgınla mücadelenin en etkin yöntemlerinden birisi olarak sosyal mesafenin korunmasına odaklanmış bu kapsamda büyük katılımlı organizasyonların iptalinin yanında özellikle genç nüfusun hareketliliğini kısıtlamaya özen göstermiş ve tüm yüz yüze eğitim-öğretim faaliyetlerini askıya almış, altyapısı uygun olan ülkeler ve kurumlar ise çevrimiçi uzaktan eğitim programlarını uygulamaya başlamışlardır. COVID-19 nedeniyle Türkiye’de örgün eğitime ara veren ülkeler arasında yer almaktadır. Türkiye’de 7.198.987 yükseköğretim öğrencisi olmak üzere toplam 23.173.589 öğrencinin eğitimine ara verilmiş oldu.Öğe Türkiye’de üniversite kütüphaneleri: Mevcut durum ve gelecek(T.C. Yükseköğretim Kurulu, 2012) Çuhadar, Sami; Gürdal, Gültekin; Çelik, Sönmez; Kahvecioğlu, KeremÜniversite Kütüphaneleri; üniversitenin amaç ve işlevlerine paralel olarak üniversitede yapılan öğretimi, araştırmayı, akademik çalışmaları doğrudan destekleyen, sürekli yeni bilgi kaynakları ile gelişen ve bilimin son verilerini kullanıma sunan kurumlardır. Ayrıca üniversite kütüphaneleri, ders programlarının içeriğinin oluşturulmasında, öğrenci ve araştırmacıların basılı ve elektronik ortamda bulunan bilgi kaynaklarını etkin biçimde arama-erişim-kullanım-değerlendirme becerilerinin kazandırılmasında önemli katkılar sağlamaktadır. Bu bağlamda, üniversite kütüphanelerinin amaç ve hedeflerini gerçekleştirebilmesi için bina, bütçe, personel, koleksiyon gibi temel unsurların yeterli düzeyde olması gerekmektedir. Bu çalışmada, üniversite kütüphanelerinin temel unsurları ve Türkiye’deki mevcut durum incelenerek, konu ile ilgili temel sorunlar irdelenmiş ve çözüm önerileri sunulmuştur.Öğe Türkiye’de üniversite kütüphaneleri: Mevcut durum ve gelecek(T.C. Yükseköğretim Kurulu, 2011-05) Çuhadar, Sami; Gürdal, Gültekin; Çelik, Sönmez; Kahvecioğlu, KeremÜniversite Kütüphaneleri; üniversitenin amaç ve işlevlerine paralel olarak üniversitede yapılan öğretimi, araştırmayı, akademik çalışmaları doğrudan destekleyen, sürekli yeni bilgi kaynakları ile gelişen ve bilimin son verilerini kullanıma sunan kurumlardır. Ayrıca üniversite kütüphaneleri, ders programlarının içeriğinin oluşturulmasında, öğrenci ve araştırmacıların basılı ve elektronik ortamda bulunan bilgi kaynaklarını etkin biçimde arama-erişim-kullanım-değerlendirme becerilerinin kazandırılmasında önemli katkılar sağlamaktadır. Bu bağlamda, üniversite kütüphanelerinin amaç ve hedeflerini gerçekleştirebilmesi için bina, bütçe, personel, koleksiyon gibi temel unsurların yeterli düzeyde olması gerekmektedir. Bu çalışmada, üniversite kütüphanelerinin temel unsurları ve Türkiye’deki mevcut durum incelenerek, konu ile ilgili temel sorunlar irdelenmiş ve çözüm önerileri sunulmuştur.Öğe Yeni Koronavirüs (COVID-19) Sürecinde Türkiye’de Üniversite Kütüphaneleri(2020) Çuhadar, Sami; Çimen, Ertuğrul; Çanak, Tuba Akbaytürk; Gürdal, GültekinBu çalışmanın amacı Yeni Koronovirüs (COVID-19) nedeniyle binalarını kapatarak yüz yüze kullanıcı hizmetlerine ara vermek ya da askıya almak durumunda kalan üniversite kütüphanelerini tespit etmek, hizmetlerine devam edenlerin hizmetlerini hangi koşullarda, hangi sürelerle verdiğini belirlemek ve kütüphanelerin yeniden açılması durumunda yapılması gerekenler ile ilgili önerilerde bulunmaktır. Bu amacı bütünsel bir çerçevede yakalayabilmek için üniversite kütüphanelerinin farklı paydaşları olan yayıncıların, meslek örgütlerinin bu dönemdeki çalışmaları da küresel düzeyde incelenmiştir. Çalışmanın bir diğer amacı ise üniversite kütüphanelerinin altyapı, bütçe, koleksiyon, kullanıcı eğitimi, personel açısından uzaktan hizmet vermeye ne kadar hazır olduklarını, ani gelişen bu durum nedeniyle yaşanan sorunları tespit etmek ve sorunlar için çözüm önerileri sunmaktır. Çalışmanın temelini oluşturan veriler 209 (129 Devlet Üniversitesi, 75 Vakıf Üniversitesi, 5 Vakıf MYO) yükseköğretim kurumunun kütüphane yöneticilerine gönderilen anket sorularına verilen cevaplardan elde edilmiştir. Ankete 84 kurum katılmıştır. Anket sonuçları Surveey.com ve MS Excel ile analiz edilmiş ve görselleştirilmiştir.Öğe Yeni Koronavirüs (COVID-19) sürecinde Türkiye’de Üniversite Kütüphaneleri(2020) Çuhadar, Sami; Çimen, Ertuğrul; Gürdal, Gültekin; Çanak, Tuğba Akbaytürk-ÖZ- Bu çalışmanın amacı Yeni Koronovirüs (COVID-19) nedeniyle binalarını kapatarak yüz yüze kullanıcı hizmetlerine ara vermek ya da askıya almak durumunda kalan üniversite kütüphanelerini tespit etmek, hizmetlerine devam edenlerin hizmetlerini hangiÖğe Yeni koronavirüs (COVID-19) sürecinde Türkiye’de üniversite kütüphaneleri(Bilgi Dünyası, 2020-06) Çimen, Ertuğrul; Gürdal, Gültekin; Çuhadar, Sami; Akbaytürk Çanak, TubaBu çalışmanın amacı Yeni Koronovirüs (COVID-19) nedeniyle binalarını kapatarak yüz yüze kullanıcı hizmetlerine ara vermek ya da askıya almak durumunda kalan üniversite kütüphanelerini tespit etmek, hizmetlerine devam edenlerin hizmetlerini hangi koşullarda, hangi sürelerle verdiğini belirlemek ve kütüphanelerin yeniden açılması durumunda yapılması gerekenler ile ilgili önerilerde bulunmaktır. Bu amacı bütünsel bir çerçevede yakalayabilmek için üniversite kütüphanelerinin farklı paydaşları olan yayıncıların, meslek örgütlerinin bu dönemdeki çalışmaları da küresel düzeyde incelenmiştir. Çalışmanın bir diğer amacı ise üniversite kütüphanelerinin altyapı, bütçe, koleksiyon, kullanıcı eğitimi, personel açısından uzaktan hizmet vermeye ne kadar hazır olduklarını, ani gelişen bu durum nedeniyle yaşanan sorunları tespit etmek ve sorunlar için çözüm önerileri sunmaktır. Çalışmanın temelini oluşturan veriler 209 (129 Devlet Üniversitesi, 75 Vakıf Üniversitesi, 5 Vakıf MYO) yükseköğretim kurumunun kütüphane yöneticilerine gönderilen anket sorularına verilen cevaplardan elde edilmiştir. Ankete 84 kurum katılmıştır. Anket sonuçları Surveey.com ve MS Excel ile analiz edilmiş ve görselleştirilmiştir.