Yazar "Erol, Burcu" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Instagram kullanıcılarının kişilik özellikleri ve tüketici etkileşimi üzerine bir inceleme(İstanbul Bilgi Üniversitesi, 2020) Erol, Burcu; Gegez, Emine EserÖZET: Bu çalışmada, kişilik özelliklerinin Instagram platformunda gerçekleşen tüketici marka etkileşimi ile olan ilişkisi ve bir düzenleyici değişken olarak sosyal medyaya bağlılık faktörünün bu ilişkiye olan etkisini ele alınmıştır. Bu çalışmada, bireylerin kişilik özellikleri 5 Faktör Kişilik Kuramı kapsamında dışa dönüklük, uyumluluk/yumuşak başlılık, öz denetim, nörotiklik ve gelişime açıklık faktörleri üzerinden ele alınmıştır (Goldberg, 1992; 1993; Goldberg ve Somer, 1999). Instagram üzerinde gerçekleşen tüketici marka etkileşimleri ise Tüketim, Katılım ve Üretim davranışları üzerinden ele alınmıştır (Muntinga vd., 2011; Schivinski vd., 2016). Bu araştırma kapsamında literatürde yer alan ve sosyal medya kavramının tümünü ya da Facebook gibi platformları bir bağlam olarak ele almış tüketici marka etkileşimi araştırmalardan farklı olarak yeni bir bağlam olarak Instagram platformunun ele alınmış olması akademik yazına katkıda bulunup yeni araştırmaların önünü açmakla birlikte pazarlama profesyonellerine de anlamlı çıkarımlar sağlamaktadır. 468 Instagram kullanıcısınun katıldığı Survey Monkey ile hazırlanan ve yürütücüsü tarafından dijital ortamlarda link paylaşımı ile dağıtılan anket üzerinden analizleri yapılan çalışmada kişilik özellikleri ve Instagram üzerinde gerçekleşen tüketici marka etkileşimleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Bu araştırma kapsamında sosyal medyaya bağlılık faktörünün düzenleyici bir değişken olarak kişilik özellikleri ve Instagram platformunda tüketici marka etkileşimi arasındaki ilişkiyi etkilediği ve bunun yanı sıra başlı başlına bir kavram olarak da etkileşim üzerindeki kuvvetli etkisi ortaya konmuştur.











