Yazar "Eren, Dilara" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe The gaze and the female subject in Agnes Varda films(İstanbul Bilgi Üniversitesi, 2021) Eren, Dilara; Diken, Ebru Çiğdem ThwaıtesBu tez, sinemada kadın öznenin ataerkil eğilimlere yaratılmasına Agnes Varda filmleri üzerinden bir alternatif sunmayı amaçlamaktadır. Tezin ilk bölümü, psikanalizden ve Foucault düşüncesinden ve ikisinin kesiştiği yerde yani öznenin oluşum süreci ile ilgili bir takım fikirleri kavramsallaştırmak için gerekli olan felsefi terminolojiyi tanımlamaya odaklanmaktadır. İkinci bölüm, 1980'lerde Laura Mulvey tarafından ortaya atılan Lacancı Film Teorisindeki kavramların bir incelemesi ve edebiyat taramasından oluşmaktadır. 'Eril bakış' kavramı, Mulvey'in Görsel Zevk ve Anlatı Sineması adlı makalesinin yanı sıra, John Berger'in Görme Biçimleri ve diğer feminist eserler aracılığıyla derinlemesine incelenmiştir. Başka bir deyişle, tez önce 'erkek bakışı' nın anlaşılmasında gerekli olan felsefi terminolojiyi tanımlar, ardından film ve bakma-bakılma bağlamında çağdaş feminist düşünceye odaklanır ve son olarak, egemen ataerkil ideolojinin, 'erkek bakışı' nı kullanılarak nasıl dönüştürülebileceğini inceler. Bu son kısımda, Agnes Varda'nın kadının arzusunu ve Lacan'cı Gerçek konseptlerini filmin anlatısına dahil ederek, bu ataerkil ideolojiyi nasıl bertaraf ettiğinin üzerinde durulmuştur. Anahtar kelimeler: Psikanaliz, Eril Bakış, Agnes Varda, Lacan'cı Film Teorisi, Arzu