Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Hakkında
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Elgin, Ceyhun" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Determinants of the Informal Economy in MENA Economies
    (2018) Ateşağaoğlu, Orhan Erem; Öztunalı, Oğuz; Elgin, Ceyhun
    Using data from a panel of 23 Middle East and North African(MENA) economies over the years between 1999-2015, thispaper examines the determinants of the shadow economy inthis region. Specifically, we reexamine the economic and socialvariables used in the cross-country empirical literature on theshadow economy and compare them with those of the MENAeconomies to identify similarities and differences betweenMENA countries and the rest of the world. Moreover, wediscuss key implications of the shadow economy in this setting.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Determinants of Ticket Prices in Turkish Aviation Industry
    (2017) Öztunalı, Oğuz; Ateşağaoğlu, Orhan Erem; Elgin, Ceyhun
    In this paper, we investigate the determinants of ticket prices in the Turkish aviation sector by mainly focusing on the role ofcompetition using both cross-sectional and panel data approaches. Our results indicate that while the main determinant of the cross-sectional variation in average ticket prices is the distance of route; the degree of competition, flight frequency and plane capacity havestatistically significant relationships with daily ticket prices alongside the distance. However, the set of determinants depend on the locationof flight destination. For routes with a domestic destination, our results indicate that price levels are negatively affected from the degree ofcompetition, exchange rate and crude oil price. On the other hand, ticket prices for routes with international destinations are negatively andsignificantly relate to flight frequency and plane capacity while the degree of competition does not exhibit a statistically significantrelationship.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Determinants of ticket prices in Turkish aviation industry
    (Journal of Yasar University, 2017) Elgin, Ceyhun; Ateşağaoğlu, Orhan Erem; Öztunalı, Oğuz
    Özet: Bu makalede Türkiye’nin havacılık sektöründeki bilet fiyatlarının belirleyicileri, özellikle rekabet derecesinin potansiyel rolü üzerinde durularak hem çapraz kesit hem de panel veri yöntemleri ile incelenmektedir. Tüm örneklemle yapılan analizin sonucunda bilet fiyatlarının uçuş mesafesi ile pozitif, rekabet derecesi, uçuş sıklığı ve uçak kapasitesi ile negatif ve istatitiki olarak anlamlı ilişkiye sahip olduğunu göstermektedir. Analiz sonuçları ayrıca bilet fiyatlarının belirleyicilerinin varış yerinin konumuna bağlı olduğunu göstermektedir. Varış yerinin yurt içinde yer aldığı uçuş rotalarında bilet fiyatlarının kur seviyesi, ham petrol fiyatı ve rekabet derecesi ile negatif ve anlamlı ilişkiye sahip olmasına karşın, varış yerinin yurt dışında yer aldığı uçuşların bilet fiyatlarının rekabet derecesi ile anlamlı bir ilişkiye sahip olmadığı ve bu bilet fiyatlarnın ana belirliyicelerinin uçuş sıklığı ve uçak kapasitesi olduğu gözlemlenmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Informality and structural transformation
    (CENTRAL BANK REPUBLIC TURKEY, 2017-12) Ateşağaoğlu, Orhan Erem; Bayram, Deniz; Elgin, Ceyhun
    In this paper, we investigate the evolution of the informal sector through structural transformation. We develop both a three-sector and a five-sector dynamic general equilibrium (DGE) model, which can simultaneously account for structural transformation between agriculture, industry and services, and between the informal and formal sectors. First, we incorporate the informal sector into an otherwise two-sector (agriculture and non agriculture) DGE model. Then, we augment this model and build a five-sector DGE model extending the non-agricultural sector into industry and services, to separately account for the evolution of informality in these two sectors. The calibrated model performs remarkably well in accounting for the evolution of the sectoral employment shares and the size of the informal sector. Finally, we use panel data econometric tools to investigate the empirical relationship between structural transformation and the informal sector and find a strong negative relationship between the size of non-agricultural sector and informality.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Wage-led versus profit-led demand: A comprehensive empirical analysis
    (Wiley, 2020) Oyvat, Cem; Oztunali, Oguz; Elgin, Ceyhun
    This study investigates various economic factors' impact in determining the relationship between functional income distribution and aggregate demand from both a theoretical and an empirical viewpoint. We base our analysis on a demand-driven growth model for an open economy that allows for either profit-led or wage-led regimes. Our results strongly indicate that a higher level of trade openness is associated with a lower probability of being wage-led. We find evidence that lower wage inequality makes an economy more wage-led and that countries with a greater private credit-to-gross domestic product (GDP) ratio are more likely to be profit-led.

| İstanbul Bilgi Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Eski Silahtarağa Elektrik Santralı, Eyüpsultan, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Hakkında
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim