Yazar "Durmaz, Samet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe The factors that affect intention of shoppers to buy fmcg products on e-commerce(İstanbul Bilgi Üniversitesi, 2019) Durmaz, Samet; Durmuş, Berilİnternetin evrimi ve İnternet Sunucuları Ağı’nın (World Wide Web) gelişimi ile birlikte elektronik ticaret, ticaret dünyası için yeni bir ticari alışveriş şekli ve müşteriler için de yeni bir alışveriş yöntemi olarak oluştu. Elektronik ticaretin belli başlı avantajları ve dezavantajları var. Avantajlara örnek olarak çevrimiçi mağazalara sınırsız ulaşım olanağı, kolay ve pratik şekilde birçok alternatif arasında fiyat karşılaştırması yapılabilme ve çevrimiçi satıcılar tarafından müşterilere sunulan fiyat indirimleri verilebilirken, diğer yandan dezavantajlara örnek olarak da çevrimiçi ödeme sistemlerindeki ve çevrimiçi bilgi ortamlarındaki kişisel bilgilerin korunmasına yönelik endişeler verilebilir. Tüm bu avantaj ve dezavantajlarla birlikte elektronik ticaret işi hem gelişen ülkelerde hem de gelişmekte olan ülkelerde çok hızlı şekilde büyümeye devam ediyor. Bu tez çalışmasında, literatürdeki ilgili akademik kaynaklar incelenerek ve konuyla ilgili hipotezlerle oluşturulan detaylı akademik araştırma ile Türkiye’de alışverişçilerin Hızlı Tüketim Ürünleri’ni çevrimiçi satın alma niyetlerini etkileyebilecek faktörler incelendi. Bu faktörler iki ana bölüme ayrıldı. Birinci bölümde, çevrimiçi satıcıya güveni etkileyebilecek çevrimiçi alışveriş deneyimi, fiyat promosyonları, ürün bilgileri ve alışverişçi yorumları yer alırken; ikinci bölümde ise, markaya güveni etkileyebilecek marka değeri ve markanın çevrimiçi ortamda yaptıkları iletişim yer aldı. Yapılan akademik araştırma gösteriyor ki fiyat indirimleri güçlü bir şekilde çevrimiçi satıcıya olan güveni etkilerken, markanın çevrimiçi ortamda yaptığı iletişim de güçlü şekilde markaya olan güveni etkiliyor. Bu faktörlerden etkilenen hem çevrimiçi satıcıya olan güvenin hem de markaya olan güvenin ise alışverişçilerin Hızlı Tüketim Ürünleri’ni çevrimiçi alışverişte satın alma niyetlerini pozitif olarak etkilediği görülüyor.