Yazar "Aytan, Cansu" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe BRANDS' SOCIAL MEDIA USAGE AND ITS EFFECTS ON CONSUMER BEHAVIOR(Istanbul Kultur Univ, 2014) Aytan, Cansu; Telci, Emine EserWith the development of the technology, Internet usage became a habit in everyday life which made the social media indispensable. Social media lets users to get in touch with other users via interactive communication. Users that share every moment and experience of their daily life, are being effective on other consumers' behaviors and manners towards the created brand image with the content that they share. As a result, brands are shaping their brand images and consumers' attitudes towards themselves, by using social media marketing and taking care of consumer requests. At this point, consumers may purchase products, being affected with the contents and attitude towards the brand image formed by the social media users and brands' themselves. In this study; brands' social media usage and its effects on consumer attitudes and behavior have been investigated. At the theoretical section of the study; a thorough literature review is conducted on social media, social media marketing, brand image, brand attitude, and consumer behavior. Then, during the research process, a survey on the effects of brands' social media usage on consumers is prepared and has been responded by 465 social media users. With the analysis of the given answers, it has been established that the brands' uses of social media have been identified to influence consumers' behavior.Öğe MARKALARIN SOSYAL MEDYA KULLANIMININ TÜKETİ C İ DAVRANIŞ I ÜZERİ NDEKİ ETKİ LER(2014) Aytan, Cansu; Eser, Emine TelciTeknolojinin geliş mesi ile internetin günlük hayatta alış kanlık haline gelmesi, insanlar için sosyalmedyayı vazgeçilmez hale getirmiş tir. Sosyal medya, kullanıcıların interaktif iletiş im kurarak diğ erkullanıcılar ile irtibata geçmelerini sağ lamaktadır. Günlük yaş amdaki her anlarını ve deneyimlerinipaylaş an kullanıcılar, paylaş tıkları içerikler ile tüketicilerin davranış larında ve marka imajı algılarındaetkili olmaktadır. Markalar ise sosyal medya pazarlamasını kullanarak tüketicilerin isteklerini dikkatealıp marka imajlarını ve tüketicilerin kendilerine yönelik tutumlarını ş ekillendirmektedir. Tüketicilerbu aş amada kullanıcıların ve markaların oluş turdukları içerikleri incelerken aynı zamanda yaratılan marka imajından etkilenebilip, sonrasında da satın almayı gerçekleş tirebilmektedir. Bu araş tırmanınamacı; sosyal medya pazarlamasında markaların yürüttükleri uygulamaların, bireylerde oluş an markaimajında ve markaya yönelik tutumlarda olumlu etki sağ layıp sağ lamadığ ını anlamaya çalış maktır.Araş tırmanın teori bölümünde, sosyal medya, sosyal medya pazarlama, marka imajı, marka tutumu,tüketici davranış ları üzerine literatür taraması yapılmış tır. Araş tırma bölümünde ise; markaların sosyalmedya araçlarının kullanımlarının tüketiciler üzerindeki etkilerini belirlemek adına düzenlenmiş anket,465 sosyal medya kullanıcısı tarafından cevaplandırılmış tır. Verilen cevapların analizi sonucundamarkaların sosyal medya kullanımlarının tüketicilerin davranış larında etkili olduğ u tespit edilmiş tir.