Yazar "Atamer, Kerim" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Alman-Türk Hukukunda gemilerin Bayrak çekme zorunluluğu, gemi siciline kayıt ve hükümlerin uygulama alanı(2009) Atamer, KerimBu yazının amacı, Alman ve Türk Hukukunda, gemilerin ve diğer su araçlarının tabiiyeti ve tescili hakkındaki temel ilkeleri saptamaktır. Bu amaç doğrultusunda, 1856 tarihli Prusya Taslağı'ndan başlayarak, ilgili hükümlerin yasama tarihçesi ayrıntılarıyla ele alınmıştır. Bu inceleme, ikincil veya tercüme kaynakların yerine, doğrudan Alman ve Türk yasama organlarındaki hazırlık çalışmalarına dayandırılmıştır. Sonuçta, uygulanacak hükümlerin, başlangıçta belli bir büyüklükteki ticaret gemileri için kabul edildiği, ancak 1951 yılı itibarıyla Almanya'da ve 1929 yılı itibarıyla Türkiye'de tabiiyet, tescil, mülkiyet, ipotek ve diğer sınırlı aynî haklara ilişkin hükümlerin, büyüklüğüne ve kullanım amacına bakılmaksızın bütün gemiler ve diğer su araçları için geçerlilik kazandığı belirlenmiştir. Bu çerçevede, önceki düzenlemelerden aktarılarak yürürlükteki mevzuata ve Türk Ticaret Kanunu Tasarısı'na giren, ancak uyumsuzluklar ile çelişkilere sebep olan hükümler ortaya çıkartılmış ve bunların yeniden kaleme alınmasına ilişkin öneriler geliştirilmiştir.Öğe Bağlama kütüğü: Yasama amacı, uygulama alanı ve özel hukuk kurallarına etkisi(2009) Atamer, Kerim30 Haziran 2009 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere, gemiler ve denizde yahut iç sularda kullanılan diğer araçlar için yeni bir kayıt düzeni yürürlüğe konulmuştur. Bu yeni düzen, bir "sicil" olarak değil de, "bağlama kütüğü" olarak tanımlanmıştır. Bu yazının ilk amacı, bağlama kütüğünün kabul edilmesine sebep olan yasama amacım ve buna ilişkin mevzuatın hazırlık sürecini saptamaktır. Bu amaca uygun olarak, öncelikle millî gemi siciline ve Türk uluslararası gemi siciline hangi şartlarda tescil yapılabildiği özetlenmiştir. Ardından Türkiye Büyük Millet Meclisi'ııdeki hazırlık çalışmaları ve ikincil mevzuatın hükümleri ayrıntılı olarak ele alınmıştır. Bu tespitlerden sonra, kütüğün hukuksal niteliği tartışılmış ve Türk özel hukukunda kullanılan anlamda bir "sicil" olmadığı sonucuna varılmıştır. Nihayet bağlama kütüğünün, yürürlükteki uluslararası özel hukuk, özel hukuk ve icra hukuku kurallarına etkileri ayrıntılarıyla araştırılmıştır. Bazı öneriler ve sonuçlar ile çalışma tamamlanmıştır.Öğe Construction Problems in the Rotterdam Rules Regarding the Identity of the Carrier(Springer-Verlag Berlin, 2011) Atamer, Kerim; Suzel, CuneytThis paper addresses Articles 37 and 65 of the Rotterdam Rules regarding the identity of the carrier and the additional time for suit. Firstly, a detailed working example is set out on the basis of current industry practice in order to demonstrate the practical problems. This is followed by a description of the drafting history of these rules. The three alternatives adopted under Art. 37 are distinguished as the identified carrier, presumed carrier and proven carrier. Each alternative is critically scrutinized in the light of the drafting history, their interaction with the remaining definitions and Articles of the Rotterdam Rules, as well as their projected application in practice. The same analysis is then conducted for the additional period. In conclusion, it is established that the final wording of these provisions does not fully reflect the true intention of the Drafters. Therefore, it is submitted that, as the rules stand today, more complications are likely to arise than be solved.