İletişim SistemleriBilgiç, EsraMumay, Necati Can2019-09-132019-09-132019https://hdl.handle.net//11411/1705https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=FgmkGchPKo23qQqBeqzVZtN4SObpZIbVhLRPTxrKjhp43tPviCoTYrRsZieb3t3I‘Dijital Emek Kalitesinin Haber Kalitesi Üzerindeki Etkileri’ başlıklı bu çalışmada Türkiye’de uzun yıllardır yayın yapan ana akım medya kuruluşlarının internet sitelerinde çalışan dijital gazetecilerin ürettiği haber kalitesi ile söz konusu gazetecilerin emek kalitesi arasındaki ilişki incelenip anlamlandırılmaya çalışılmıştır. Araştırma esnasında dijital gazetecilerin, multimedya materyal kullanım alışkanlıkları, ana sayfa tasarımına bakışları, yalan haber hakkındaki görüşleri, işte sosyal medya kullanım seviyeleri, haber güncelliğine ilişkin görüşleri, kaynak gösterim hassasiyetleri, haberde tarafsızlık olgusuna bakışları, reytingler (tık) hakkındaki görüşleri, özel haber yapma pratikleri, kariyer beklentileri, izin günü sayıları, mola sayıları, günde haber yayınlama sayıları, iş yerine ulaşım koşulları hakkında 5 ana akım dijital yayın organından 10 görüşmeci ile derinlemesine mülakat yapılmıştır. Bu değerlendirmenin sonucunda özetle ana akım dijital medyanın başka yayın organlarının haberini kullanmada kaynak gösterme, özel haber üretme, reklam ve reyting düzenine bağlı olarak tık avcılığı odaklı başlık kullanma ve haberdeki hataları düzeltme biçimlerinde sorunlar saptanmıştır.This study, titled ‘Digital labor quality and news quality in Turkish digital mainstream media,’ examines the concepts of ‘news quality’ and ‘digital labor,’ which has been a topic of discussion in digital mainstream media in Turkey in recent years. During the research, findings were obtained through in-depth interviews. This study also seeks to shed light on the attitudes of digital journalists producing news. How do journalists use multimedia tools, how do they see the design of news homepages, how do they evaluate fake news, how do they use social media for work, how they make certain their digital reports are up-to-date, how do they refer to other news organizations in their articles, how much do they care about impartiality, how much do they care about ratings, how do they produce exclusive news, what are their career expectations, when are their days off and breaks during a day, news publishing count and transportation to work issues of digital journalists tried to be understood. In this context, in depth interviews were conducted with ten journalists from five mainstream digital news organizations. The selection of digital journalists in this research was based on literature. In depth interviews were conducted under fifteen titles. On the other hand, at the end of this research, it observed that digital mainstream media in Turkey has some issues giving proper attribution to other news organizations for their work, exclusive news producing, clickbait headlines related to advertisement models and correcting mistakes in the fake news.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessDigital labor quality and news quality in Turkish digital mainstream mediaMaster Thesis1261562656