Shipman, Zehra Dilistan2022-01-112022-01-1120192147-8082https://hdl.handle.net/11411/4363https://doi.org/10.14514/BYK.m.26515393.2019.7/2.81-90https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/354767ABSTRACT: The purpose of this study is to understand which factors affect customer satisfaction as well as future behavioral intention in online food ordering. A conceptual model was developed to assess the effect of factors on customer satisfaction. The dimensions of online service quality are identified through existing literature. The study employed a quantitative research design collecting data via convenience sampling. Data were analyzed by regression model to test the proposed hypotheses. The results show that website quality, delivery, and food quality explain the satisfaction of customers for online food ordering, which, in turn positively affects future behavioral intentions.ÖZET: Bu çalışmanın amacı online yemek siparişinde müşteri memnuniyeti ve davranışsal niyetlerini etkileyen faktörleri incelemektir. Bu amaçla belirlenen faktörlerin etkisini araştırmak üzere kavramsal bir araştırma modeli oluşturulmuş ve söz konusu faktörler literatürdeki mevcut çalışmalar doğrultusunda belirlenmiştir. Çalışmada nicel araştırma yöntemi izlenilmiş ve önerilen hipotezlerin test edilmesinde regresyon analizi kullanılmıştır. Analiz sonuçları, web sitesi, yemek kalitesi ve teslimat faktörlerinin müşteri memnuniyetini ve gelecekteki davranışsal niyetlerini pozitif yönde etkilediğini doğrulamıştır.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessonline food orderingonline service qualitycustomer satisfactiononline yemek siparişionline hizmet kalitesimüşteri memnuniyetiUnderstanding online food ordering: How the process results in satisfaction of the customersOnlıne gıda siparişini anlamak: müşteri memnuniyetinde süreç nasıl sonuçlanırArticle10.14514/BYK.m.26515393.2019.7/2.81-90354767