Media and Communication SystemTunç, AslıŞahan, Habibe Gözde2015-04-282015-04-282013https://hdl.handle.net//11411/531https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=1zw6GvYMe-q3Hf6HR-3US_7raEdH7IVsYUDPLTOLDsxCZrITWITLiqJcsKNOgm4fBu araştırma lokasyon bazlı mobil sosyal paylaşım ağı kullanıcılarının profilini, uygulamayı kullanma pratiklerini ve selektif benlik sunumu eğilimlerini konu edinmektedir. Araştırmanın ilk aşamasında yapılan anken çalışması ile bu kullanıcıların kimler olduğu, akıllı telefonu nasıl kullandıkları, Foursquare veya Facebook Places uygulamalarını ne şekilde kullandıkları bilgileri alınmıştır. İkinci aşamada ise Foursquare kullanıcılarıyla yapılan derinlemesine görüşmelerle daha detaylı olarak uygulamayı kullanma motivasyonları, ne tip mekanlarda konum bildirimi yapmayı tercih ettikleri, selektif benlik sunumu yapıp yapmadıkları ve gizlilik konusunda ne düşündükleri ortaya konmuştur.This research is about the location-based social network users' profile, their usage practices and their tendency to selective self presentation. In the first phase of the research, questionaire is used and who this users are, how they use smartphones and how they use Foursquare and Facebook Places are learned. In the second phase indepth interviews are done and motivations to use location-based social network applications, in which type of locations they prefer to check-in, if they present theirselves selectively or not and opinions about privacy are presented.trAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United Statesinfo:eu-repo/semantics/openAccessLokasyon bazlı sosyal ağlar aracılığıyla selektif benlik sunumuSelective self presentation via location-based social networksMaster Thesis861350914