Özçetin, BurakÖzer, Asya2021-11-232021-11-232021https://hdl.handle.net/11411/4061https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=tqUiYt63sTQLTpozMJ92QuRDM4YTP6RfW-cMZq3Q9TjWtFqRv1BlCZqbx-LqboKrABSTRACT: In this study, it is investigated how official authority reinterprets and reconstructs history, and how these reconstructions contribute to the formation of political and ideological boundaries. The study focuses on why the Directorate of Communications rewrite the history in the context of current politics and interests by providing an in-depth analysis of the structure, communication, and propaganda activities of the Directorate of Communications. Using critical discourse analysis, the study examines historical video contents of Directorate of Communications: “Red Apple Anthem”, “Blue Homeland Anthem”, and “Sarıkamış Anthem”. The video contents are analyzed through the perspective of neo-Ottomanism and memory studies, with a focus on the construction of a new collective memory and identity as a counter to the Kemalist regime’s institutions, values, and symbols. Consequently, the study demonstrates that the Ottoman nostalgia has established a new collective memory and the Directorate of Communications uses the neoOttomanist narrative for propaganda purposes.ÖZET: Bu çalışmada, resmi otoritenin tarihi nasıl yeniden yorumladığı ve yeniden yapılandırdığı, bununla beraber, bu yeniden yapılandırmaların siyasi ve ideolojik sınırların oluşumuna nasıl katkı sağladığı araştırılmaktadır. Çalışma, 2018 yılında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile kurulan İletişim Başkanlığı’nın yapısı, iletişim ve propaganda faaliyetlerinin derinlemesine analizini yaparak, tarihi güncel siyaset ve çıkarlar doğrultusunda neden ve nasıl yeniden ürettiğine odaklanmaktadır. Kemalist rejimin kurum, değer ve sembollerine karşı yeni bir kolektif hafıza ve kimlik inşasına katkıda bulunan video içerikleri, yeni Osmanlıcılık ve hafıza çalışmaları teorik çerçevesinde analiz edilmektedir. Eleştirel söylem analizi metodunun kullanıldığı çalışmada, İletişim Başkanlığı’nın tarihe dayanan video içerikleri “Kızıl Elma Marşı”, “Mavi Vatan Marşı” ve “Sarıkamış Marşı” incelenmektedir. Tüm bu tartışmalar ışığında tez, Osmanlı nostaljisinin yeni bir kolektif hafıza oluşturduğunu ve İletişim Başkanlığı’nın Yeni Osmanlıcı anlatıyı propaganda amaçlı kullandığını göstermektedir.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessThe Directorate of CommunicationsReproduction of the PastCollective MemoryNeo-OttomanismDiscourse Analysisİletişim BaşkanlığıGeçmişin Yeniden ÜretimiKolektif HafızaYeni OsmanlıcılıkSöylem AnaliziA discursive analysis of the directorate of communications’ media contentsİletişim başkanlığı medya içeriklerinin söylemsel analiziMaster Thesis699342