Ekici, Neşenur AltıniğneSonuşen, Ozan2022-12-182022-12-182022https://hdl.handle.net/11411/4821https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=CG8WvdvvxJP04Unr7Yecf8o0ZK6e0arHJcei8EMHlIo6BC6A5FbOTlBOe7C5g-DXABSTRACT: Considering the high growth numbers in luxury cosmetic sector, the main objective of this study is to comprehend the factors behind Luxury Cosmetics Brand Experience (LCBE) in Turkey. Proposed model not only investigates the factors that constitute LCBE. It also investigates the direct and indirect effects on consumer satisfaction, brand trust, brand personality and loyalty discussed earlier in the brand experience literature. To collect data for the model, survey is conducted among consumers who consider their favorite brand. 202 women using luxury cosmetic brands responded to the survey. The findings showed that LCBE have a direct impact on brand trust, brand personality, satisfaction and loyalty and also have an indirect impact on loyalty as well.ÖZET: Lüks kozmetik sektöründeki yüksek büyüme rakamları düşünüldüğünde, bu çalışmanın amacı Türkiye’deki lüks kozmetik marka deneyiminin arkasında yatan faktörleri anlamaktır. Önerilen model, daha önceden marka deneyimi literatüründe tartışılmış olan lüks kozmetik marka deneyimini oluşturan faktörleri incelemenin yanında, marka deneyiminin marka kişiliği, memnuniyet, marka güveni ve sadakatle direkt ve indirekt etkisini de incelemektedir. Önerilen modeli test etmek amacıyla, katılımcılara favori lüks kozmetik markalarını düşünerek cevap vermeleri istendi. Çalışma verileri lüks kozmetik marka tüketicisi 202 kadından elde edildi. Çalışmanın sonucunda lüks kozmetik marka deneyiminin marka kişiliği, marka güveni, memnuniyet ve sadakat üstünde pozitif direkt ve de sadakat üstünde pozitif indirekt etkisi olduğu gösterildi.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessLüks Kozmetik Marka DeneyimiMüşteri MemnuniyetiMüşteri SadakatiMarka GüveniMarka KişiliğiLuxury Cosmetic Brand ExperienceCustomer SatisfactionCustomer LoyaltyBrand TrustBrand PersonalityExperiential marketing as a consumption of feelings, fantasies and funHislerin, fantazilerin ve eğlencenin tüketimi olarak deneyimsel pazarlamaMaster Thesis723669