Thwaıtes Diken, Ebru ÇiğdemSefer, Onur2022-12-122022-12-122021https://hdl.handle.net/11411/4739https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=CG8WvdvvxJP04Unr7Yecf0GQWZsVEB6eQAXbez9D2mi7aH_NcgfAgP1EFBqeM4qBABSTRACT: The aim of this thesis is to analyse the humour that has a social critical function in the films The Death of Mr. Lazarescu (2005), 12:08 East of Bucharest (2006) and The Happiest Girl in the World (2009). Various theories of humour and the historical and cultural background of Romanian New Wave cinema are analysed in the thesis. Finally, by analysing the sense of humour that emerged in the new wave cinema, explaining how humour functions as social criticism has been the focus of the thesis.ÖZET: Bu tezin amacı, Bay Lazarescu’nun Ölümü (2005), Bükreş’in Doğusu (2006) ve Dünyanın En Mutlu Kızı (2009) filmlerinde öne çıkan mizah anlayışının sosyal kritik işlevi gördüğünü incelemektir. Tezde çeşitli mizah teorileri ve Romanya Yeni Dalga sinemasının tarihsel ve kültürel arka planı incelenmiştir. Son olarak, yeni dalga sinemasında ortaya çıkan mizah anlayışı da analiz edilerek, mizahın nasıl sosyal kritik işlevi gördüğünü açıklamak tezin odak noktasını oluşturmuştur.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessMizahKara MizahRomanya Yeni DalgaToplumsal EleştiriPost-SosyalizmHumourDark HumourRomanian New WaveSocial CriticPost-SocialismHumour as social critic in Romanian New Wave: The Death of Mr. Lazarescu, 12:08 East of Bucharest, The Happiest Girl in the WorldRomanya Yeni Dalgasında toplumsal eleştiri olarak mizah: Bay Lazarescu'nun Ölümü, Bükreş'in Doğusu, Dünyanın En Mutlu KızıMaster Thesis722602