Çayır, Kenanİşler, Miray2024-07-182024-07-1820232717-98422718-0344https://doi.org/10.47613/reflektif.2023.100https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1160455https://hdl.handle.net/11411/5687Son yıllarda mülteciliği odağa alan çocuk edebiyatı kitaplarının sayısında bir artış oldu. Bu kitapların bazıları farklı dillerden çevrilirken, bazıları Türkçe yayımlandı. Bu kitaplar mültecilik konusunu sınıflarında ele almak isteyen bazı öğretmenler tarafından eğitsel amaçla kullanılmaktadır. Ancak Türkçe literatürde bu öykülerin eğitsel amaçla nasıl kullanılabileceğine yönelik pedagojik kaynaklar çok sınırlıdır. Yapılan akademik çalışmaların çoğu ise genelde öykü incelemesine odaklanmaktadır. Bu yazının amacı mültecilik temalı öykü kitaplarının eğitimde nasıl kullanabileceğine dair bir kavramsal çerçeve sunmaktır. Yazıda mültecilerin noksanlığını ya da farklılığını vurgulayan bir pedagoji yerine, hâkim normun sınırlarını sorgulayan norm-eleştirel bir pedagojinin önemine dikkat çekilmektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMültecilik Odaklı Çocuk Öykülerini Eğitimde Nasıl Kullanabiliriz? Pedagojik Çerçeve ÖnerisiArticle10.47613/reflektif.2023.100213119711604554