Kaya, AyhanKandemir, Seda2021-05-042021-05-042020https://hdl.handle.net/11411/3619https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=9MiDp3x86xrwjpi5-14w-TDOITQj79C6L3zg1npHfzvUhHOw4jvp0AWq8jwhx-Z9ABSTRACT: In this study, the progressive and experimental music scene in Germany in the late 1960’s is analysed through the musicians’ use of music as a language in their identity search and resistance. The bands of the scene, Krautrock bands of Germany, were taken as a counter-culture case and their post-war youth profile, the socio-political situation of their country and their motivation for identity reformation are explained. This study also finds out if music might be functional in identity formation and how these bands used music in the artistic expression of their past, collective guilt and being young in post-war Germany.ÖZET Bu çalışmada, 1960’lı yılların sonunda ortaya çıkan Alman progresif ve deneysel müzik grupları bir karşı kültür örneği olarak ele alınmış ve kimlik arayışlarında ve de direnişlerinde müziği bir dil olarak kullanmaları incelenmiştir. Krautrock müzisyenleri ismiyle anılan bu Alman müzisyenlerin de dâhil olduğu İkinci Dünya Savaşı sonrası gençlerinin durumu, ülkelerinin sosyo-politik durumu ve bu müzisyenlerin kimlik inşasındaki çıkış noktaları açıklanmıştır. Bu çalışmada aynı zamanda müziğin kimlik inşasında ne derece etkili olduğu ve bu müzik gruplarının geçmişlerini, kolektif suçu ve savaş sonrası Almanya’sında genç olmayı sanatsal ifadelerinde müzik aracılığıyla nasıl yansıttıkları incelenmiştir.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessKrautrockWestern Germanycounter-culturePost-World War IIcollective guilt and shameBatı Almanyakarşı kültürİkinci Dünya Savaşı sonrası dönemkolektif suçluluk ve utançKrautrock bands of Germany: counter-culture and the function of music in identity constructionAlman Krautrock müziği: karşı kültür ve kimlik inşasında müziğin rolüMaster Thesis666910