Çimen, Mine2025-03-152025-03-1520232791-6790https://doi.org/10.59280/film.1248014https://hdl.handle.net/11411/9452Bu çalışma, Cléo from 5 to 7 (1962) filminin detaylı analizini yapmaktadır. Modern kadının bir temsilcisi haline gelmiş Cleo karakterinin izinde yapılacak tartışmalar aynı zamanda Agnes Varda’nın film yapma tekniklerini de tartışmaya açacaktır. Filmi şehir ve kadın temsili üzerinden tartışılacak olan bu araştırma, analizini feminist bir çerçevede ele almaktadır. Böylece, alışılagelen kadın figürü temsillerinin, Varda tarafından nasıl bertaraf edildiği ve şehirle kurulan bir etkileşimin kadını (ve şehri) karşılıklı olarak nasıl dönüştürdüğü önerilecektir.|This study aims to analyse the film Cléo from 5 to 7 (1962) by following in the footsteps of Cléo who is a great representative of modern woman. In the embodiment of Cléo, some threads that are attributed to the women will be brought into the discussion, together with the artistic techniques subtly applied by the director Agnes Varda. This study whose aim is to discuss the film within the woman and city representation takes its basis from the feminist framework. Thus, how the long lasting women representations are subverted through the woman and city interaction, which bears a hope for transformation will be suggested.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessAgnès VardaCléo from 5 to 75’ten 7’ye Cléofeminist filmlerkadın yönetmenlerşehir çalışmalarıAgnès VardaCléo from 5 to 7feminist filmswoman directorsurban studies: Agnès Varda5’ten 7’ye Cléofeminist filmlerkadın yönetmenlerşehir çalışmalarıCléo’nun İzindenFollowing in the Footsteps of Cle´oArticle10.59280/film.1248014561483