EconomicsSanver, RemziCan, Burak2015-02-132015-02-132007https://hdl.handle.net//11411/377https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=NtBAevXNhYaNqJFoAcdBdph_brRRYMQskNkUYqKhhCeCCUttfr1XHnKQP6vAnxSTBasmakalıpların nasıl oluştuğu sorunsalı günümüzde halen geçerlidir. Bizim yaklaşımımız; sosyal psikoloji literatürüne, refah iktisadı çalışanlara yakın bir konu olan sosyal seçim kuramı araçları kullanarak, çok-disiplinli bir yaklaşım önerir. Önerdiğimiz modele göre, bir gözlemci birey, sabit bir topluluğun belirli bir karakter profiline sahip bireyleriyle karşılaştığında, bu profili algı fonksiyonu dediğimiz metodla bir basmakalıba dönüştürür. Önyargı ihtimalini ve bireysel öznelliği de gözönünde bulundurarak; modelimizi, toplumun alt kümelerinin temsiliyet gücü hakkındaki bireysel fikirleri de yansıtan, öznel çoğunluk kurallarına genişletiyoruzThe problem of understanding how stereotypes are formed is still valid today. Our approach proposes a multi-disciplinary approach to social psychology literature by means of social choice theory familiar to those in welfare economics. According to the model we propose, when confronted a trait profile of a fixed society, an individual observer aggregates the trait profile into a stereotype through what we call "a perception function". Regarding the possibility of prejudice and individual subjectivity, we extend our model to subjective majority rules in which individual opinions about the representativeness of each subgroup within a society is also encaptured.enAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United Statesinfo:eu-repo/semantics/openAccessStereotype formation as trait aggregationKarakter agregasyonu olarak basmakalıp oluşumuMaster Thesis371254440