Çuhadar, SamiÇelik, Sönmez2021-07-272021-07-2720031302-6739https://hdl.handle.net/11411/3922https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/2830ÖZET: Hızla gelişmekte olan bilgi teknolojisi, uzaktan öğretim türlerinin çeşitlenmesine ve internete dayalı uzaktan öğretimin yaygınlaşmasına neden olmuştur. Bu yazıda, öğretim sistemi içinde önemli bir yeri olan kütüphane ve bilgi merkezlerinin, uzaktan öğrenim gören bireylerin bilgi ihtiyaçlarını karşılamak için geliştirdikleri hizmet türleri üzerinde durulmakta ve bilgi kaynaklarının elektronik ortama aktarılarak, kütüphane kullanıcılarına sunulduğu sanal kütüphane anlatılmaktadır. Ayrıca, uzaktan öğrenim gören bireylerin bilgi ihtiyaçlarının en üst düzeyde karşılanabilmesi için enformasyon uzmanlarına yönelik öneriler sunulmaktadır.ABSTRACT: Rapid improvement of information technology caused the distance learning types to variate and it enabled the internet based distance learning to be common. This paper focuses on services of libraries and information centres, which have an utmost position to meet the information needs of students in distance learning programs and on virtual library which provides the participants with the information sources conveyed onto elecronic format. In addition, the article offers suggestions for information experts, who are responsible for the supply of services to the distance learning students are presented.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessUzaktan öğretimKütüphaneci-akademisyenElektronik bilgi kaynaklarıOnline kullanıcı eğitimiDistance learningLibrarian-faculty relationshipElectronic information resourcesOnline user instructionİnternete dayalı uzaktan öğretim ve üniversite kütüphaneleriWeb-based distance learning and university librariesArticle2830