Yüksekbilgili, ZekiAkduman, Gülbeniz2025-03-152025-03-1520162602-2486https://hdl.handle.net/11411/9609Aile sağlığı merkezlerinde her geçen gün artan hasta sayısı, yeni kuşakların değişen iş anlayışları ve deneyim eksikliği nedeni ile çalışanların iş yükleri ve mutsuzlukları paralel olarak artış göstermektedir. Aile sağlığı merkezinde yeni bir kişinin işe başlaması, gerekli oryantasyon sonucunda işe adapte olması ve beklenen performansa ulaşması uzun zaman almaktadır. Birinci basamak sağlık hizmetinin verildiği, günlük hasta yoğunluğunun doktor başına ortalama 350-400 olduğu Aile sağlığı merkezlerinde hasta memnuniyeti ancak işlerine gönülden bağlı ve yüksek performans gösteren çalışanlarla ulaşabilir. Bu da ancak özel ve iş yaşamında mutlu olan kişilerle sağlanabilir. Bu araştırmada Aile sağlığı merkezi performansında ve başarısında önemli bir yere sahip olan çalışanların mutluluğunun, işle ilgili mutlulukları ile ilişkisi incelenecektir. Bu çalışmada amaç; Aile sağlığı merkezlerinde çalışan sağlık personelinin bireysel mutluluk ve işyerinde mutluluklarının demografik faktörlere göre farklarını belirlemektir. Araştırma anketi, “Oxford Mutluluk Envanteri (OHI)” ve “İşe İlişkin Duyuşsal İyilik Algısı (JAWS)” ölçeklerinde belirlenmiş sorulardan oluşmaktadır. trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAile Sağlığı Merkezi (ASM)bireysel mutlulukişyerinde mutlulukSağlık Personelinin Mutlulukları Üzerine Bir Alan Araştırması: Aile Sağlığı Merkezlerinde Bir UygulamaArticle841711