Aygün, Pınar2025-03-152025-03-1520222667-54392687-2064https://doi.org/10.47956/bmsd.1049417https://hdl.handle.net/11411/9603İnsan hayatı onu yaşayanın elinde olan, sadece kendi seçimlerinden oluşan ve kendi kararlarının, iradesinin yön verdiği bir deneyimler bütünü değildir. Havsalamızın almadığı en eski zamanlardan getirilen kolektif bilinç kırıntıları bile bizdeki bu hissi kuvvetlendirir. Öncellerini, sınırlarını bilmediğimiz ama yoğun bir şekilde maruz kaldığımız, ölümlü olduğumuzun idrakine vardıktan hemen sonra gelen en temel trajedilerimizden biridir. Emin Alper’in yönetmenliğini ve senaristliğini yaptığı, 2019 yılı yapımı “Kız Kardeşler” filmi René Girard’ın “kurban” ve “günah keçisi” kavramları ışığında analiz edilebilecek önemli bir corpus, açık yapıttır. Film bir tragedyanın tüm özelliklerine haizdir. Bu çalışma filmi Girard’ın kuramı etrafında okumayı amaçlar.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessFilm okumasıFilm analiziKurbanGünah KeçisiRené GirardEmin AlperKız kardeşlerRENÉ GİRARD'IN "KURBAN" KAVRAMININ YOL GÖSTERİCİLİĞİNDE EMİN ALPER'İN “KIZ KARDEŞLER” FİLMİ İÇİN BİR OKUMAReview Article10.47956/bmsd.10494171445014