Yılmaz, Melisa2022-09-222022-09-222022-06-012717-9842https://hdl.handle.net/11411/4551https://doi.org/10.47613/reflektif.2022.76ABSTRACT: This article aims to provide a feminist and cultural reading on the myth of Lady Godiva. In this context, the myth was read within the framework of Levi Strauss’s structural anthropological theory, some elements in the story were analyzed with Berger’s theory of vision styles, and the transformation process of the myth into a brand name was evaluated.ÖZET: Bu makale, Leydi Godiva miti üzerine feminist ve kültürel bir okuma sunmayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda, mitin Levi Strauss’un yapısal antropolojik kuramı çerçevesinde bir okuması yapılmış, hikayedeki bazı öğeler Berger’ın görme biçimleri kuramıyla incelenmiş ve mitin bir marka ismine dönüşüm süreci değerlendirilmiştir.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessGodivamythbrandBergerLevi StraussmitmarkaAn analysis of Lady Godiva, from myth to brandLeydi Godiva üzerine bir analiz: mitten markayaArticle10.47613/reflektif.2022.76