Business Administration
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe An Analysis of work values, organizational commitment, and work centrality of turkish employees from an age diversity perspective(İstanbul Bilgi Üniversitesi, 2015) Sönmezer, Sırma; Turgut, TülayBu çalışmanın temel amacı, yaşın çalışma değerleri, örgüte bağlılık, ve çalışma merkeziliği üzerindeki etkisini anlamaktır. Bu bağlamda, yaş grupları arasında çalışma değerlerinde, örgüte bağlılık ve çalışma merkeziliği seviyelerinde farklılık öngörülmüştür. Buna ek olarak, farklı yaş gruplarında, örgüte bağlılık ile çalışma değerleri ve çalışma merkeziliği arasındaki ilişki ayrı olarak incelenmiştir. Türkiye, Istanbul'da yapılan çalışmaya, üniversite mezunu, kurumsal firmalarda en az 2 yıl çalışmış ve çalışmaya devam eden 935 beyaz yakalı çalışan katılmıştır. Kalitatif aşamada derinlemesine görüşmeler, kantitatif aşamada web-tabanlı anket uygulanmıştır. Bu çalışmanın önemli katkılarından biri, Türkiye için belirlenen emik çalışma değerleridir. Bu emik öğelerin gelecekteki araştırmalar için çalışma değerleri envanterine dahil edilmesi önerilmektedir. Sonuçlar, yaş grupları arasında çalışma değerlerinde, örgüte bağlılık seviyesinde farklılıklar, ve çalışma merkeziliği seviyesinde değişiklikler göstermiştir. Çalışma değerleri ve örgüte bağlılık, ve çalışma merkeziliği ile örgüte bağlılık arasındaki ilişki test edilmiş ve açıklanmıştır. Çalışma ayrıca çalışma değerlerinin cinsiyete göre farklılık gösterdiğini sunmuştur. Anahtar Kelimeler: Çalışma değerleri, Örgüte bağlılık, Çalışma merkeziliği, Yaş, Türkiye.Öğe A Discourse analysis of communicative actions of strategy practitioners on social media(İstanbul Bilgi Üniversitesi, 2015) Vatanartıran, Ömer; Oba, BeyzaBu çalışma, sosyal medyada etkileşim içinde bulunan strateji profesyonellerinin kendilerini ve strateji yaklaşımlarını ifadelerinin söylem analizidir. Dijital iletişim teknolojilerine kadar akademisyenler, gurular, danışmanlar, gazeteciler ve yaygın tanınırlığı olan yöneticilerle, geleneksel iletişim kanalları üzerinden tek yönlü iletişim halinde olan bu profesyoneller; sosyal medya ile karşılıklı bilgi paylaşımı olanağına kavuştular. Kendi tecrübeleri, görüşleri, yaklaşımları ve tercihlerini ifade alanı ile strateji disiplininin gündelik yaşamla ilişkisi daha görünür hale geldi. İşte bu çalışmada da, dünyanın en çok üyesi olan profesyonel iletişim ağı LinkedIn'de bulunan tartışma gruplarından "Strategic Planning Society"'de sürekli etkileşim içinde bulunan kullanıcıların kişisel profilleri ve stratejik araçlar üzerine yorumları incelendi. Nitel araştırma yöntemiyle ele alınan metinlerde, kullanıcıların dünya görüşleri, strateji disiplini ile kurdukları ilişki, stratejik araçlara atfettikleri anlamlar ve bu mecrada strateji bilgisi üretiminin geniş kitlelere yayılıp yayılmadığının izi sürüldü. Çalışma, strateji üzerine iletişim kuran, farklı demografik özelliklere sahip 62 kullanıcının kesiştiği, benzerlik gösterdiği örüntüleri ve ayrıştıkları çizgileri göstermiştir.Öğe Factors affecting attitude and purchase intention towards gray market goods in Turkey and in the U.S.: A comparative analysis(İstanbul Bilgi Üniversitesi, 2016) Çiçek, Mesut; Sezgin, Selime[Abstract Not Available]Öğe Employee acceptance of the ERP systems in the post-implementation phase(İstanbul Bilgi Üniversitesi, 2016) Unanoğlu, Murat; Günay, Gonca[Abstract Not Available]Öğe Exploring the roots of knowledge workers' identity in their everyday life and consumption practices(İstanbul Bilgi Üniversitesi, 2009) Akman, Özlem; Suerdem, AhmetBu çalışmanın amacı, iki farklı sektörde çalışan bilgi işçilerinin günlük yaşamlarında işle ilgili aktivitelerini, iş dışındaki aktivitelerini ve tüketim davranışlarını profesyonel kimlik çerçevesinde nasıl birleştirdiklerini incelemektir. Günlük yaşamda bilginin öneminin gittikçe artmasıyla beraber, bilgi ve bilgi işçileri literatürde önemli konular haline gelmiştir. Bu çalışmada, genel sonuçlar çıkarmak yerine, iki farklı bilgi işçisi grubundaki farkların tartışılması amaçlanmıştır. İki farklı iş grubu reklam ajanslarında ve finansal denetim firmasında çalışan ve bilgi işçileri olarak tanımlanan profesyonellerdir. Fakat, işin yapısı ve kullandıkları bilgi çeşidi birbirlerinden oldukça farklıdır. Bu farklılık, onların kendilerini nasıl tanımladıklarını da etkilemektedir. Aynı zamanda, bu farklılık günlük yaşantılarına ve tüketim alışkanlıklarına da yansımaktadır. Reklam ajansında çalışan profesyoneller için, yaşamın kendisi bilgi kaynağıdır ve işleri için her türlü bilgi değerlidir. Bu yüzden de ev ve iş arasında kesin sınırlar koymak onlar için zordur. Fakat finansal denetim firmasında çalışanlar için, bilgi çoğunlukla işle ilgili aktiviteler sonucunda elde edilir ve ev onlar için daha çok rahatlama yeridir. Bu iki grup arasındaki farkları daha iyi yansıtmak için, reklam ajansında ve finansal denetim firmasında çalışan profesyonellerle görüşülerek, sahasal bir çalışma yapılmıştır. Çalışanların kendi hikâyelerine dayanan görüşmelerle hedeflenen, çalışanların profesyonel kimlikleri çerçevesinde onların günlük yaşantılarını, ev ve iş sınırlarını ve tüketim alışkanlıklarını nasıl oluşturduklarını daha iyi anlamaktır.Öğe Civic agency at work: Sense making and labour process of professionals in issue based non-governmental organizations in Turkey(İstanbul Bilgi Üniversitesi, 2010) Akyüz, Ali Alper; Çayır, KenanKonu temelli çalışan sivil toplum kuruluşları (STKlar) toplumsal veya çevresel bir konu veya bu konularla ilgili sorunlardan etkilenen zarar görebilir gruplar adına hareket ettiklerini ileri sürerler. Özünde (daha büyük bir sosyal hareketin parçası olan) gönüllü girişimlerdir ve hissedarlarca paylaşılan maddi karlar için çalışmazlar. Öte yandan, gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerle birlikte Türkiye'de de bu örgütlerin profesyonelleşmesi önemli bir eğilim haline gelmiştir. Alanda çalışan STK profesyonellerinin sayısının artmasıyla örgütlerin (işletme kontrol uygulamaları dahil) iş yeri özelliği gönüllü ve politik arka planlarıyla üst üste gelmekte ve bir dizi gerilime yol açarak örgütsel aktörler arasındaki güç ilişkilerine ve anlam üretimine yansımaktadır. Bu çalışma, Türkiye özelinde konu temelli STKların iş organizasyonlarında bu ilişkilerin dinamiklerine ve anlamlandırma çabalarına emek süreci çerçevesinden yaklaşmaktadır. Çalışmada niteliksel bir yöntem kullanılmıştır: görüşülen çalışanlarla düzenlenen bir ilk anket üzerinden başlayarak üzerinde yoğunlaşılacak temel konular ortaya çıkartılmış ve her bir bireyle Pierre Bourdieu'nün 'tetiklenen ve eşlik edilen özanalizi' ile Alain Touraine'in 'sosyolojik müdahele yönteminin' uyarlanmış bir versiyonu uygulanmış, süreç sırasında görüşülen bireyin sosyolojik bilgiye/nesnelleştirmeye erişimi amaçlanmıştır. Her bir bireysel süreç, görüşülen kişiyle birlikte oluşturulan yarı yapılandırılmış derinlemesine görüşmelerden oluşmktadır. Araştırma sorusu 'daha önce gönüllü ağırlıklı çalışmakta olan konu temelli STKlarda artan 'profesyonel' çalışanları işe alma eğiliminin, ve böylece emek sürecinin devreye girmesinin, çoğu güçlü bireysel adanmışlık ve kendilerini konuyla veya etkilenen hedef grupla daha işe girmeden önce kurulan özdeşlik nedeniyle kimlik boyutuna da sahip aynı çalışanların 'yurttaşlık/denokratik öznesi' olarak anlam arayışının önüne geçip geçmediğidir. Çalışma, çalışan statüsü çevresinde yeni direniş ve öz-örgütlenme ve öznenin yeniden kurgulanmasına olanak veren karmaşık bir emek süreci ile dinamik bir profesyonel kimlik oluşumu sürecini ortaya koymuştur. Kullanılan etkileşimli ve müdaheleci metodoloji araştırmacı ile görüşülen arasında her iki tarafın da güçlenmesine katkıda bulunan düşünümsel bir diyalog kurulması sayesinde zengin bir bilgi ortaya çıkarmak açısından umut vericidir.Öğe A dynamic cultural perspective on the formation of embeddedness in social network structures(İstanbul Bilgi Üniversitesi, 2007) Albayrak, Raif Serkan; Suerdem, AhmetYerleşiklik yaklaşımı, organizasyon ve sosyal ağ teorilerini birleştirip, sosyal ilişkilerin yapısına odaklanır ve aktörler arasındaki sosyal bağların, birey veya grup bazında, benzersiz fırsatlar ve bu fırsatlara erişimi tanımlayarak iktisadi davranışı betimlediğini iddia eder. Bugün, her ne kadar literatür yerleşikliğin önemi ve sonuçları konusunda engin bir bilgi birikimi oluşturmuş olsa da, yerleşikliğin ortaya çıkışı soruları büyük ölçüde ihmal edilmiştir. Mevcut çalışma, sosyal ağlarda yerleşikliğin ortaya çıkışını inceleyen dinamik bir model oluşturmak maksadıyla kültürel bir perspektife matematiksel bir somutluk kazandırdı. Kültürün sembol sistemleri ve uygulamalar şeklindeki çağdaş tanımının getirdiği prensiplerden faydalanarak bir yapı-bozum cebiri elde edildi. Bu cebir bireylerin davranışlarını mikro bazda açıklayabilirken aynı zamanda makro bir bakış açısına da sahiptir. Bu mantık çerçevesinde, yerleşik ağların oluşumunun dinamiklerini araştırmak üzere bir simülasyon modeli oluşturuldu. Simülasyon modelinin kavramsal geçerliliği, yerleşik karakteristik gösteren iki Türk işadamları derneğinden, TÜSİAD ve MÜSİAD, elde edilen verinin nitel çözümleme yoluyla incelenmesiyle elde edildi. Model ayrıca teknik olarak doğrulandı ve operasyonelliği onaylandı. Simülasyon sonuçlarına göre, sosyal grubun kültürel tutarlılığı, sadece oluşan yerleşik ağ yapılarının topolojik özelliklerini değil aynı zamanda bu yapılar içinde stratejik öneme sahip yerleşimlerin kararlılığını da etkilemektedir.