Yazar "Usluy, Sedef" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Analysis of service quality in airline companies within the internal flights in Turkey(İstanbul Bilgi Üniversitesi, 2015) Usluy, Sedef; Sezgin, SelimeBu tez çalışmasının öncelikli olarak araştırmak istediği konu Türkiye'de havayolu yolcu taşımacılığı sektöründe faaliyet gösteren firmaların hizmet kalitesinin ölçümlenmesidir. Bu çalışma ayrıca havayolu servis kalitesindeki ana değişkenleri araştırmaktadır. Son yıllarda havayolu şirketleri arasındaki rekabet artmaktadır. Türkiye'deki yeni havayolu şirketlerinin kurulması ile beraber, Türk Hava Yolları'nın sektördeki tekelliği ortadan kalkmıştır. Sektördeki rekabetin artmasıyla beraber, şirketler yeni hatlar eklemiş ve uçak biletlerinde indirime gitmiştir. Bu gelişmeler dahilinde Türk havayolu taşımacığılında rekabet günden güne artmaktadır. Bu tez çalışması Türk havayolu pazarını açıklamayı, hizmet pazarlamasının önemini aktarmayı, hizmet kalitesinin havayolu endüstrisindeki etkisini araştırmayı, yolcularından havayolu seçimlerini ve hizmet kalitesinin ölçümlenmesini araştırmayı, amaçlamaktadır. Bu çalışma 144 sorudan oluşan anket ile katılıncıların fikirlerini, görüşlerini ve konu hakkındaki deneyimlerini ölçmeyi amaçlamıştır. Hizmet kalitesinin ölçümlensi konusunda SERVQUAL metodu kullanılmıştır. Sunuş bölümü ve önümüzdeki dönemlerde yapılabilecek olan çalışmalar için öneriler de bu çalışmaya eklenmiştir.