Yazar "Shipman, Zehra Dilistan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 8 / 8
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Beslenmede Vejetaryen Modeli(2021) Shipman, Zehra DilistanVejetaryen diyetleri günümüzde gençler ve özellikle de kadınlar arasında popülerlik kazanmaktadır. Birçok vejetaryen için dünya kaynaklarına ve çevreye duyarlılık, hayvanlar ile ilgili etik konular ve sağlık avantajları ile bitki temelli diyet beslenme seçenekleri tercihlerinde temel oluşturmaktadır. Sağlıklı bir vejetaryen yaşamı için vejetaryen diyetinin eksikliklerini bilerek sağlıklı beslenme temelinde beslenme modelinin düzenlenmesi çok önemlidir. Vejetaryen diyetlerde diyet lif, folik asit, C vitamini, E vitamini, magnezyum ve demir ile fitokimyasal içerik genellikle yüksektir. Bununla birlikte daha az doymuş yağ, kolesterol, uzun zincirli n-3 (omega-3) yağ asitleri, kalsiyum, çinko, D ve B12 vitaminleri içerme eğilimindedir. Genellikle düşük kalorilidirler. Vejetaryenler tipik olarak daha düşük kardiyovasküler hastalık (CVD), obezite, tip 2 diyabet ve bazı kanser riskine sahiptirler. Vejetaryen bir diyet, koruyucu besinlerin ve fitokimyasalların alımını arttırmak ve çeşitli kronik hastalıklarda yer alan diyet faktörlerinin alımını en aza indirmek için yararlı görünmektedir. Bu çalışmada vejetaryen diyeti beslenme prensipleri çerçevesinde değerlendirilmiştir.Öğe Beslenmede vejetaryen modeli(AYDIN GASTRONOMY, 2021) Shipman, Zehra DilistanÖZET: Vejetaryen diyetleri günümüzde gençler ve özellikle de kadınlar arasında popülerlik kazanmaktadır. Birçok vejetaryen için dünya kaynaklarına ve çevreye duyarlılık, hayvanlar ile ilgili etik konular ve sağlık avantajları ile bitki temelli diyet beslenme seçenekleri tercihlerinde temel oluşturmaktadır. Sağlıklı bir vejetaryen yaşamı için vejetaryen diyetinin eksikliklerini bilerek sağlıklı beslenme temelinde beslenme modelinin düzenlenmesi çok önemlidir. Vejetaryen diyetlerde diyet lif, folik asit, C vitamini, E vitamini, magnezyum ve demir ile fitokimyasal içerik genellikle yüksektir. Bununla birlikte daha az doymuş yağ, kolesterol, uzun zincirli n-3 (omega-3) yağ asitleri, kalsiyum, çinko, D ve B12 vitaminleri içerme eğilimindedir. Genellikle düşük kalorilidirler. Vejetaryenler tipik olarak daha düşük kardiyovasküler hastalık (CVD), obezite, tip 2 diyabet ve bazı kanser riskine sahiptirler. Vejetaryen bir diyet, koruyucu besinlerin ve fitokimyasalların alımını arttırmak ve çeşitli kronik hastalıklarda yer alan diyet faktörlerinin alımını en aza indirmek için yararlı görünmektedir. Bu çalışmada vejetaryen diyeti beslenme prensipleri çerçevesinde değerlendirilmiştir.Öğe Destination Image and Relationship: The Moderating Role of Local Cuisine Experience(2019) Erkmen, Ezgi; Shipman, Zehra DilistanDestination branding has increased its importance in recent years due to intense competitionin international tourism. As such, understanding of which attributes contribute to destinationbranding is especially important to identify and differentiate the destination. As a result, thepurpose of this study is to explore the moderating role of local cuisine on the relationbetween destination image and relationship. In doing so, this study employed an empiricalcausal research design using structural equation modeling along with multi-group analysis.Data were collected from foreign travelers visiting İstanbul. Even the results did not confirmthe moderating role of local cuisine experience, the study evidenced the direct and indirecteffects of local food on image, satisfaction and trust. That is, from the point of destinationbranding, the current research validates the argument that local cuisine can be positioned asa separate peak experience rather than being a component of overall travel experience.Öğe Destination image and relationship: The moderating role of local cuisine experience(Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2019) Erkmen, Ezgi; Shipman, Zehra DilistanABSTRACT: Destination branding has increased its importance in recent years due to intense competition in international tourism. As such, understanding of which attributes contribute to destination branding is especially important to identify and differentiate the destination. As a result, the purpose of this study is to explore the moderating role of local cuisine on the relation between destination image and relationship. In doing so, this study employed an empirical causal research design using structural equation modeling along with multi-group analysis. Data were collected from foreign travelers visiting İstanbul. Even the results did not confirm the moderating role of local cuisine experience, the study evidenced the direct and indirect effects of local food on image, satisfaction and trust. That is, from the point of destination branding, the current research validates the argument that local cuisine can be positioned as a separate peak experience rather than being a component of overall travel experience.Öğe ETİKET ALGISININ TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ(2020) Shipman, Zehra Dilistan; Shıpman, DilistanTüketiciler için bir ürünün kimliği, pazardaki başarısı için çok daha önem kazanacaktır. Bu nedenle, etiket ve ambalaj, tüketicinin seçtiği ürünleri değerlendirmesine ve kalitesi hakkında güvence vermesine yardımcı olduğundan, ürünler arasında ayrım yapmakiçin kullanılan en önemli kriterlerden biri haline gelmiştir. Tüketici ve kalite arasındaki ilişki önemli olup bu ilişkinin çeşitli değişim faktörlerinden etkilendiği bilinmektedir. Gerçekten de tüketicinin rasyonel ve irrasyonel davranışı, belirli ekonomik koşullardan kaynaklanan olaylarla koşullandırılır. Bir yandan, ekonomik faktörler tüketiciyi kısıtlı bir tavır almaya itmekte iken öte yandan hedeflenen bilginin bilişsel işlenmesine dayanan tüketici davranışındaki rasyonalitenin ötesinde, duygusal bağları içeren duygusal bir tarafı bulunmaktadır. Dolayısıyla, ürünler etiketlendiğinde bilgi işlemenin daha kolay hale gelmesi önemlidir. Herhangi bir ürün etiketlemesinin, tüketicilerin kaliteye yönelik belirsizliklerini azaltmalarına yardımcı olmayı amaçlamalı ve güvence gereksinimlerini karşılamalıdır. Bu çalışmanın amacı, etiket algısının tüketicinin satın alma üzerindeki etkisini incelemek ve bazı değişkenlerin, yani ürünün imajı, algılanan risk ve sosyo-demografik değişkenler arasındaki ilişki üzerindekietkilerini analiz etmektir.Öğe Factors Affecting Food Choices of Millennials: How they Decide What to Eat?(2020) Shipman, Zehra DilistanMillennials, who are also known as generation Y, constitute an important group of consumers for the tourism and hospitality industry. Hence, the purpose of this study is to understand which factors affect their food choices and whether these factors show any difference for demographic variables. A quantitative research design using exploratory factor analysis is employed to understand the different dimensions of food choice behavior of millennials. The findings of the study have explored six factors that guide the food purchase of generation Y. In addition, the relative importance of each factor has provided a better understanding of the role of each dimension. Therefore, this study provides implications about how to address the demands of a generation, which could be considered a unique target market for the hospitality industry.Öğe UNDERSTANDING ONLINE FOOD ORDERING: HOW THE PROCESS RESULTS IN SATISFACTION OF THE CUSTOMERS(2019) Shipman, Zehra DilistanThe purpose of this study is to understand which factors affect customer satisfaction as well asfuture behavioral intention in online food ordering. A conceptual model was developed to assessthe effect of factors on customer satisfaction. The dimensions of online service quality areidentified through existing literature. The study employed a quantitative research designcollecting data via convenience sampling. Data were analyzed by regression model to test theproposed hypotheses. The results show that website quality, delivery, and food quality explainthe satisfaction of customers for online food ordering, which, in turn positively affects futurebehavioral intentions.Öğe Understanding online food ordering: How the process results in satisfaction of the customers(Beykoz Akademi Dergisi, 2019) Shipman, Zehra DilistanABSTRACT: The purpose of this study is to understand which factors affect customer satisfaction as well as future behavioral intention in online food ordering. A conceptual model was developed to assess the effect of factors on customer satisfaction. The dimensions of online service quality are identified through existing literature. The study employed a quantitative research design collecting data via convenience sampling. Data were analyzed by regression model to test the proposed hypotheses. The results show that website quality, delivery, and food quality explain the satisfaction of customers for online food ordering, which, in turn positively affects future behavioral intentions.