Show simple item record

dc.contributorMedya ve İletişim Sistemlerien
dc.contributor.advisorErhart, Itır
dc.contributor.authorUzunoğlu, Volkan
dc.date.accessioned2016-12-14T10:59:38Z
dc.date.available2016-12-14T10:59:38Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11411/924
dc.description101 pagesen
dc.description.abstractToplumların gelişmesi ve değişen zamana yönelik değişiklikler göstermeleri sonucunda futbol da değişmiş, gelişmiş ve yalnızca futbol olmaktan çıkmıştır. Futbol artık dünya çapında milyarlarca insanın hayatına etki eden potansiyel bir güçtür. Futbol dünyadaki ulusal, politik ve kültürel kimlikleri belirler, aynı zamanda dünyanın umutları ve korkuları ile tutkuları ve nefreti arasındaki kesişim noktası olmuştur. Bilgilendirici ve gerçeğin peşinde olmasını beklediğimiz medya ticari kaygıların odağında basın ilkelerinden uzaklaşmış ve tarafsızlığını kaybetmişçesine davranıyor gibi görülmektedir. Medyanın okuyucularını kendi tarafına çekmeye çalıştığı son dönemlerde kamuoyu, akademisyenler ve hatta gazeteciler tarafından sıkça dile getirilmeye başlanmıştır. Politikanın gücü futbolu ve medyayı kontrol etmeye çalışmaktadır. Politik güçler futbolu ve medyayı bir araç olarak kullanmışlardır. Bu sayede iktidarlar varlıklarını sürdürmeye çalışmışlardır. Futbol, medya ve politika ilişkiler ağı bir üçgen oluşturmuştur. Hepsi birbirinden etkilenmektedir. 2011 Türkiye Sporu Yolsuzluk Skandalı; Türkiye'nin en üst düzeydeki iki profesyonel futbol ligini ilgilendiren şike, rüşvet, organize suçlar ve tehdit suçlamaları içeren soruşturmadır. Türkiye'nin spor tarihinin en büyük skandallarından birisi olarak adlandırılmaktadır. Sürecin başından sonuna kadar olan süreçte yalnızca şike kavramı değil, futbolun politika ve medya ile olan ilişkisi, endüstrileşen futbol, politikanın medyaya etkileri ve futbolun ulusal ve uluslararası alandaki ekonomik büyüklüğü tartışma konusu olmuştur. Bu araştırma, endüstrileşen futbol ve futbolun artık yalnızca bir oyun olmadığı gerçeği ile başlayacaktır. Futbol günümüzde spor endüstrisinin bir parçası değildir, kendi bağımsız endüstrisini oluşturmuştur. Futbolun kitleleri etkileme potansiyeline sahip olması nedeniyle politikacılar ve medya bu güçten yararlanmak adına futbol ile yakın ilişkiler kurmuşlardır. Araştırmada futbol – medya – siyaset ilişkiler ağı seçilen örnek vaka temelinde incelenecektir. Burada cevabı aranan soru, medyanın futbol ve siyaset dünyalarını etkileme ve yönlendirme yetisine sahip olup olmadığını görebilmektir. Anahtar Kelimeler (Türkçe) 1) Futbol 2) Medya 3) Endüstriyel Futbol 3 4) Şike 5) 3 Temmuzen
dc.description.abstractSince the beginning of the human history, people always develop themselves and change. As humanity, football has always evolved and it continues to change alongside with the humanity. Today, football has a great potential to influence millions of people. When we focus the national identities, political differences and ethnics, football is at the intersection point through the world's all feelings and expressions. It's expected that media is an informative fact and should be seeking for the truth but media is under pressure from commercial concerns. Because of this situation, media is away from the general principles of press and the fact of the objectivity. Lately, the media are often discussed by society to try to convey their thoughts to their readers. It's an effort to control media and football as a tool by political powers. Football, media and politics create a complex communication triangle and they are all effected by each other. July 3 Turkish Football Corruption Case was an inspection about game rigging, the mob and bullying in Turkish Super League and Turkish First Division. It seems one of the biggest scandals of Turkish sports history. Throughout the whole process; match fixing, the relationship of football against politics and media, industrializing football and national and international economics of football discussed by almost everyone. This research starts with the industrializing football and the reality of football is not just a game anymore. Football isn't a part of the sports industry, football create his own industry. Today, politics and media is trying to use football because football has a great potential to influence the masses. In this research, the liaison between football, politics and press examine through the selected example case. The media impact of football and politics is the key question of this study. Anahtar Kelimeler (İngilizce) 1) Football 2) Media 3) Industrial Football 4) Match Fixing 5) July 3rden
dc.language.isotren
dc.publisherİstanbul Bilgi Üniversitesien
dc.titleFutbol, medya ve siyaset üçgeni - Futbolda medya ve siyaset üçgeni hakkında vaka incelemesien
dc.title.alternativeThe triangle of football, media and politics - A case study about the triangle of football, media and politicsen
dc.typeThesisen


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record